Amerikanska Pippi Långstrump

Idag har det varit en alldeles utmärkt dag, inte jobbigt alls. Eftersom C är sjuk så fick vi lov att ta det lugnt idag och det var så skönt! Vi tittade på två Emil i Lönneberga-filmer på YouTube och sedan på den amerikanska versionen av Pippi Långstrump som jag hittade på den filmsida som jag är medlem på. Det är kul att både E och C tycker om att titta på Emil och alla de andra även fast de inte förstår vad de säger. På något sätt så kan de gissa sig fram och sedan kommer de ihåg tills nästa gång de ser på det. Tycker att jag har lärt de en hel del, för de sjunger svenska barnsånger med riktigt bra uttal på vissa ord. Så stolt Au Pair man blir då! :)

Min värdmamma kom hem vid 15.30 ungefär. E ville att jag skulle vara ute med honom så jag var det fram tills min värdpappa kom hem vid 17.00. Vi åt middag som var soppa och den var faktiskt riktigt god även om jag inte är ett så stort fan av soppa. Efter middagen åkte jag iväg till Target och sedan till Barnes & Noble. Barnes & Noble är en bokaffär (som svenska Akademibokhandeln & Bokia), där har de också en Starbucks så jag tog en fika där medans jag bläddrade i tidningar. En mycket skön avslutning på dagen :)

Imorgon ska jag Skypa med familjen hemma i Sverige och det blir då hemma hos mormor och morfar eftersom morfar fyller år. Så GRATTIS MORFAR!! Saknar dig jättemycket och hoppas att du fått mitt kort.


Mina nya tofflor :) Är de inte söta?


3 nyinköpta böcker, så nu har jag mycket att läsa

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback