Slut på helgen

Ja det blev en lugn Söndag idag. Pratade med familjen hemma över Skype och sedan har jag fixat med lite småsaker. Har kommit på världens bästa idé till min välkomstmiddag som jag ska ha med familjen på Fredagen efter att jag har kommit hem. Det kommer att bli riktigt bra om det blir som jag har tänkt mig.

På kvällen hade min värdmamma bjudit hem tre av sina studenter som hon har i sitt labb på middag. Det var riktigt trevligt och min värdmamma hade lagat så god mat :) När det var dags för barnen att gå och lägga sig så gick jag ner i köket och diskade upp all smutsdisk. När min värdmamma sedan skulle gå ner för att börja plocka undan så behövde hon inte göra allt själv. Jag tyckte att hon inte skulle behöva göra allt själv, plus att hon verkade så stressad och trött. Så jag hjälpte henne :) Hade ändå inget viktigare för mig.

Imorgon är det Måndag och en vanlig jobbdag står på schemat. Har Au Pair-möte på kvällen som är mitt näst sista! Kan säga att det känns hur bra som helst :)

Hoppas att ni alla hade en underbar helg!

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback