Ännu en Måndag förbi

På Onsdag har jag varit i USA i 2 månader! Kan ni förstå? Jag kan knappt det, haha :P och det känns skönt att våren är här och att sommaren snart också är här. Det kommer att hända så mycket under den här sommaren så jag kommer att ha fullt upp. Tanken på att min familj hälsar på mig under sommaren lämnar inte mitt huvud i första taget! Ska vara helt ärlig och säga att jag redan har börjat planera in vad vi ska göra :P

Idag har det varit en massa byggkillar här och fixat med taket. En av de var inte mycket att klaga på ;P Förhoppningsvis blir de klara imorgon för de tar upp hela uppfarten, haha. Vi höll oss borta från huset under nästan hela dagen :P Men det blir riktigt fint!

På förmiddagen åkte jag och C till mataffären för att handla. Kylskåpet var nämligen i princip tomt, så min värdmamma frågade mig om jag kunde handla lite och visst kunde jag det. Vi kom hem, åt lunch och sen skjutsade jag C till skolan. Jag åkte då till Target (eftersom jag inte ville åka hem), men var tvungen att åka till huset eftersom E hade sin fiollektion på eftermiddagen och jag hade inte tagit med mig fiolen. Åkte sedan till Es skola och sen till Cs :P

Jag och C åkte sedan hem och vi var ute ett tag. Jag har lärt henne höger och vänster! :P Hon är jätteduktig och jag kom på en liten sång så att hon skulle komma ihåg vilken hand som är höger och vilken som är vänster. När vi var ute så cyklade hon och jag sa åt henne att styra åt antingen höger eller vänster, och hon klarade det riktigt bra :D Så stolt! Hon är ju faktiskt bara 4 år.

Johanna

Kommentarer
• Angelica

Smart, det där med sången om höger och vänster =) Imponerande hihi. Jag har blivit väldigt inspirerad av din blogg och hoppas det är okej om jag tagit efter lite ideér?

Hur varmt har ni där nu? Här är det en tio, varmare i solen förstås. Börjar fundera vad jag ska packa för något. Har läst att man ska packa för fem veckor för sen handlar man på sig i USA. har du något tips eller något som kan vara bra att ha med sig? =)



//Angelica

2010-04-13 @ 20:25:11
URL: http://mittarsomaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback