Inte så tokig Måndag

Vaknade vid 8 imorse och jag behövde inte rusa upp för att börja jobba utan jag kunde ta det lugnt. Gick ner för att äta frukost och sedan åkte jag till gymmet. Var så skönt att träna igen och nu ska jag köra på så att jag inte har slösat bort mina pengar på gymkortet i onödan.

Jag började jobba vid 13.00 ungefär och vi badade då i poolen. Resten av eftermiddagen var vi utomhus fram tills min värdpappa kom hem och jag gick upp på mitt rum. Pratade med min kära vän Veronica på msn och jag fick också läsa hennes brev som hon hade skickat. Det var det bästa brevet jag någonsin har fått tror jag! Snacka om att jag vill åka hem nu och umgås med mina tjejer igen. Fick också prata lite med Emma på förmiddagen, saknar dig också!

Har nog hittat en annan lösning till att ta mina 3 sista credits. Min värdmamma kom med en katalog idag från ett college här i närheten och jag kollade med min LCC hur många timmar jag behövde läsa för att få ihop dem och det räckte med de kurserna som jag hade hittat. Behöver bara få ett skriftligt "intyg" att jag har deltagit i varje kurs. Om det är möjligt så ska jag anmäla mig till teckenspråk, zumba, pilates och ballroomdance :)

Nu ska jag sova! Förhoppningsvis har jag inga problem med att somna vilket jag har haft de senaste nätterna.

Kennebunkport 14-28/8 -10

Jag badar fötterna i Atlanten

Glad över att vara vid havet :)

Thank you!

George W Bushs sommarhus

Havet :)

Bada, bada, bada!

Mormorn & morfarns sommarhus

Utsikten från balkongen

Familjen på besök

Den goda efterrätten

Howe Caverns - Platsen där man kunde gifta sig i grottan :)

Cheesecake såklart!

Albany downtown - The Egg uppifrån :P

Hudsonfloden

Watkins Glen - Ser ni hjärtat?

Watkins Glen - Står under vattenfallet :)

Watkins Glen - Lyckades fånga den på bild :P

Niagarafallen - Jag är redo för båtturen :)

Niagarafallen - Det häftigaste jag har varit med om

Niagarafallen - Jag & Andreas är blöta men glada!

Niagarafallen - Ett minne för livet

Niagarafallen - Pappa & jag :)

Hersey's Chocolate World!

Washington DC - Jag framför Vita Huset

Washington DC - Hihi ;)

Washington DC - Abraham Lincoln

Washington DC - Tyckte att jag fick till det rätt bra ;)

Min Söndag

Har haft en väldigt avslappnad och trevlig dag idag. På morgonen skypade jag med familjen och de var alla hemma hos mormor och morfar eftersom mormor fyllde år. Så jag fick prata med de också :) Kändes så skönt efter de 2 timmarna och jag var glad resten av dagen!

Packade sedan upp min väska och organiserade upp allting. Hann också med att skriva en lista på en massa saker som jag ska göra, vilket är en del! På eftermiddagen åkte jag till Crossgates Mall för att gå på bio. Jag såg Eat Pray Love och den var riktigt bra. När jag kom hem blev det middag med värdfamiljen och sedan åkte vi för att äta glass :)

De senaste timmarna har jag suttit och planerat min resa till Kalifornien. Jag har semesterdagar kvar och jag tänkte att jag tar de till att åka på en bussresa från Los Angeles till San Francisco. Den är på 8 dagar och börjar den 28 december och slutar den 4 januari, vilket innebär att nyårsafton kommer att spenderas i Las Vegas. Tror nog att jag kommer att boka den resan, men måste prata med mina värdföräldrar först. När mitt år är slut planerar jag att åka till Chicago och Miami Beach :)

Har också funderat på vad jag ska plugga för att ta mina 3 sista credits. Funderar på att åka på en helgkurs utanför Baltimore i november. Kommer att få betala flygresor och sådär själv då, men det var inte så dyrt. Det är så svårt att hitta något att läsa.

Imorgon jobbar jag bara halvdag för min värdmamma ska vara hemma. Så jag jobbar bara på eftermiddagen :) Ska passa på att åka till gymmet på förmiddagen, var så längesen!

Veckorna vid havet

Nu ska jag försöka uppdatera er om allt som har hänt de senaste 2 veckorna i underbara Kennebunkport! (Eftersom jag glömde bort att ta med mig min adapter)

Jag och barnen bodde hos mormorn och morfarn medans min värdmamma var på ett annat ställe för att jobba. Fick eget rum med det bästa badrummet i hela huset, haha! Trivdes jättebra :) Huset låg ca 10 minuter från stranden och från balkongen hade man utsikt över havet.

Jobbade ganska så mycket under de här veckorna men mormorn var så snäll och gav mig mycket fritid ändå. När jag var med barnen så lekte vi ute i trädgården där de hade gungor och sådär, vi badade i havet, målade stenar, var på ett tågmuseum, biblioteket, cykeltur och tittade på film. E hade läsning 3 gånger i veckan och det tog ca 45 minuter att åka dit så när han hade det tog det nästan upp hela dagen. Han spelade också tennis några gånger så det blev lite bilkörande :P

När jag var ledig så tog jag promenader, var nere på stranden och besökte de små butikerna nere i "byn". Det var jättemysigt att strosa runt där och titta på allt som fanns att se. Utsikten över havet var helt underbar! Läste också boken "Eat Pray Love" och nu måste jag se filmen också! Riktigt bra bok så jag hoppas att filmen är lika bra :)

Hände en del roliga/tråkiga saker också. Första dagen (Söndagen) så hade jag bilen eftersom jag hade skjutsat min värdmamma, E och morfarn ner till båten som de skulle ut och fiska med. Jag tänkte då se mig lite omkring och hittade då på en strand som var riktigt fin. Parkerade bilen och gick ner för att ta kort och bada fötterna. Var kanske nere i 10 minuter och när jag kom upp till bilen så hade jag fått parkeringsböter på 25 dollar :( Tydligen så fick man bara parkera där om man hade tillstånd men jag hade inte sett den skylten. Så det var bara till att betala den. En rolig sak är jag att jag har sett George W Bushs sommarhus, haha! Det var riktigt stort och jag gick ner dit en dag för att ta kort :P Han har flera båtar och säkerhetsvakt vid uppfarten till huset :P

Det fick bli en kort uppdatering men jag tror att jag fick med allt :) Min värdmamma var så söt när hon kom igår tillbaka till huset, min värdpappa kom också. Hon hade köpt en liten gosedjurs-hummer till mig från Bar Harbor. Blev glad med tanke på att hon tänkte på mig också! Åkte hem tidigare än min värdfamilj och innan jag skulle åka så fick jag världens beröm av både mormorn och min värdmamma. Mormorn sa till och med igår att jag var den bästa Au Pairen! :) Då blir man glad!

Nu ska jag ta mig en dusch och sedan försöka packa upp lite, men är ganska så trött efter min långa bilresa så det blir nog sängen tidigt! Lovar att jag ska lägga upp bilder!

Kennebunkport

Idag åker vi upp till Maine och till min värdmammas föräldrars sommarhus som ligger i Kennebunkport, där jag ska spendera mina 3 närmaste veckor. Jag ska köra själv i min bil och min värdmamma tar barnen i sin. Ska bli roligt att få komma iväg! Huset ligger ca 10 minuter från stranden och det ska vara ett väldigt mysigt område :)

Har inte packat klart helt och hållet men jag är nästan klar. Så svårt att packa för en sådan lång resa. Det kan också bli rätt kallt där så jag måste ha med mig jeans och tjocktröja.

Var inte oroliga dock, de har trådlöst internet så jag ska försöka att uppdatera så ofta jag kan! Men mamma och pappa; vi tar skype nästa Söndag istället för imorgon!

NYC med familjen

Jag i Greenwich Village

Triumfbågen

Andreas med sitt goda is-te :P

Jag och John Travolta

Jag och New York i Central Park

Mysig bild från Central Park

Som vanligt

Dagarna går och jag jobbar på :P Idag har jag inte jobbat så mycket dock. På morgonen åkte vi för att lämna in min bil för en besiktning. Vi lämnade sedan av E för hans läsning och vi åkte sedan hem. Jag lekte med C medans min värdmamma fixade och städerskan städade. Min värdmamma åkte sedan iväg för att hämta upp E och vi hade sedan lunch. Jag och barnen lekte sedan i källaren i ett par timmar och när vi kom därifrån så ville barnen se på tv och det fick de göra för min värdmamma, så det var ganska så skönt :) Nu har de besök av Cs gudmor med hennes man och barn. Så jag har slutat jobba!

Ikväll måste jag börja packa inför Maine. Tror att jag ska köra upp dit själv och att min värdmamma kör sin bil med barnen i, men det kan bli ganska så skönt :)

Har börjat fundera på vad jag ska göra när jag kommer hem till Sverige om sisådär 6 månader. Just nu har jag ingen aning om vad jag ska söka för högskoleutbildningar till nästa höst. Dags att börja fundera på det!

11/8 -10

Adam Lambert - If I Had You

Enrique Iglesias feat Pitbull - I Like It

Drake - Find Your Love

Mike Posner - Cooler Than Me

Ännu en jobbardag

Den här dagen gick ganska så snabbt förbi. På förmiddagen hade E läsning och C hade då klipptid, så efter att vi hade lämnat av E så åkte vi tillbaka till Latham där frisören väntade. Hämtade upp E och åkte sedan hem för att äta lunch. Vi hade lite "skola" efter lunchen, E spelade ett mattespel på datorn som han faktiskt tyckte om så det var inga som helst problem med att få honom att göra sin uppgifter :P

Vi badade i poolen på eftermiddagen och sedan har vi varit ute och lyssnat på musik. Barnen bestämde sig för att göra lera och jag kan säga att de var väldigt smutsiga när leken var slut :P Slutade jobba för 1 timme sen och vi ska snart äta middag. Ska sedan fixa till mig och sedan fly från huset för att träffa de andra tjejerna på Starbucks. Hannah åker snart hem så den nya Au Pairen har kommit, så jag får träffa henne ikväll :)

Förresten, det låg en liten mullvad i poolen idag!! Hade inte lagt på överdraget igår så den låg på botten. Fick lov att fiska upp den med håven, usch!

Nu är jag själv

Känns jättejobbigt att mina föräldrar och lillebror har åkt hem, veckorna gick alldeles för fort. Men vi hade i alla fall helt underbara veckor tillsammans. De senaste dagarna har vi badat i poolen, vari nere vid Hudsonfloden och ätit goda middagar på restauranger. Men det är bara 6 månader kvar tills jag kommer hem till Sverige, så det ska jag nog klara!

Så idag har jag inte haft så mycket ork till att vara med barnen. E hade ingen tennis så båda har varit hemma hela dagen. Barnen har mest lekt för sig själva och jag har städat hela mitt rum med dammsugning, tvättning och allt, det fick mig att må lite bättre faktiskt. Barnen och jag har badat i poolen och på eftermiddagen ville de ha dansparty i mitt rum så jag satt och tittade på när de uppträdde. De får mig att skratta så mycket! :) På kvällen gick vi ut för att äta middag, vilket jag har gjort ganska så mycket den senaste tiden haha :P Men min värdmamma kom hem från sin konferens i New Mexico så det var lite av ett firande.

På Lördag ska jag ut och resa igen. Denna gången blir det till Maine där min värdmammas föräldrar har ett sommarhus. Det ska ligga precis vid stranden så det kommer nog att bli jättemysigt. Tycker om min värdmammas föräldrar också, de är jättetrevliga! Kommer att vara där i 2 ½ vecka, så kommer inte tillbaka till Albany förens i början på September. Förhoppningsvis så har jag tillgång till internet så att jag kan uppdatera er om vad som händer :)

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan ska jag sova. Imorgon har E läsning och C ska klippa sig, sen blir det nog bad i poolen. På kvällen blir det Starbucks för att träffa de andra tjejerna. Det var evigheter sen jag såg de, hoppas de kan "förlåta" mig.

En liten hälsning också till mamma, pappa och Andreas: Hoppas att resan hem till Sverige gick bra och att ni inte är allt för trötta pga tidsskillnaden. Saknar er redan, men vi ses snart! Älskar er!

De senaste dagarna

I Torsdags hade vi lite av en slappardag. Vi gick ner till Siena College för att se oss omkring och sedan gick vi till närmaste Starbucks, nej vi to inte bilen :P Det började dock regna så vi blev lite blöta. På eftermiddagen åkte vi till Crossgates Mall för att shoppa lite och sedan blev det middag på Boston Market, mycket gott! Väl hemma tittade vi på film, Freaky Friday, och sen var det dags att sova.

På Fredagen så åkte vi till The New York State Museum i Albany. Såklart så tappade vi bort varandra där inne, men efter att ha virrat omkring ett tag så hittade jag och mamma på de andra ;) Vi tog en tripp till Cheesecake Factory för att äta cheesecake och det var som vanligt gott, men usch vad mätt man blir. På eftermiddagen var vi bara här hemma och tog det lugnt. På kvällen blev det middag på Olive Garden, en italiensk restaurang, och sen blev det tv-mys senare på kvällen :)

Idag får vi se vad vi ska göra. Tror också att min värdpappa och barnen kommer hem idag, eller så kommer de imorgon.

Resan med familjen

Lördag: På förmiddagen åkte vi iväg på vår bilresa och målet var att komma till Niagarafallen och Washington DC. Efter några timmar så stannade vi vid Watkins Glen som är ett vattenfall som rinner ner och man kunde följa det hela vägen upp. Vi gick dock inte upp till toppen eftersom att det var varmt och så ville vi inte komma så sent fram till hotellet där vi skulle bo den första natten. Hotellet som vi bodde på var väl inte det bästa men det fick duga. Vi bodde på ett ställe som heter Batavia och det skulle ta 1 timme att åka till Niagarafallen. Vi åkte till Applebee's för att äta middag och sedan somnade man gott :)

Söndag: Idag skulle vi åka till Niagarafallen och man måste nästan ha varit där för att förstå hur häftigt det är där. Vi tog en guidad tur så vi fick se massor av vattenfallen, vi fick då också åka med båten ut till vattenfallen och sedan gå längs vattenfallen. Jag kan säga att vi blev rättså blöta både från båten och när vi gick, men det var riktigt kul! Turen slutade vid 13.30 och hade då hållt på i 4 timmar. Vi gick och åt lunch och sedan åkte vi för vårat nästa mål; Washington DC. Vi stannade på ett ställe som heter Williamsport för att sova på hotell och det var så mycket bättre än det första :P Vi åt middag på Perkins och jag kan inte förtså varför den restaurangen inte finns här omkring. Jag och Andreas avslutade dagen med ett dopp i bubbelpoolen :)

Måndag: Resan fortsatte tidigt på morgonen och under resans gång så hamnade vi i Hersey. För er som är eller har varit i USA vet säkert att det är ett företag som tillverkar choklad. Vi hittade på ett ställe som hette Chocolate World och där tog vi en gratis guidad tur och sedan en tripp i butiken som de hade där. Den här chokladen är inte som Marabou dock, men lite god choklad hittade vi på :) Fortsatte bilresan och vi hamnade då i Gettysburg där vi gick på ett museum som var om Slaget vid Gettysburg. Åkte till nästa hotell i Fredrick, åt middag på Olive Garden, tog en tripp till Target och somnade sedan mätt och belåten :)

Tisdag: Vi tog tunnelbanan in till Washington DC och det är en riktigt fin stad. Vi tittade på allt det som man ska se när man är där som Vita huset (fick dock inte se Obama), Washington Monument, Lincoln-statyn mm. Det var dock riktigt varmt som man blev riktigt seg på eftermiddagen. Kan säga att vi gick en hel del :P Tog tunnelbanan tillbaka till hotellet, men innan det så åt vi mat på Pizza Hut.

Onsdag: Dagen då vi tog färd hemåt mot Albany. Under hela dagen åkte vi bil och jag sov mesta delen av tiden. De sista timmarna så lekte vi namnlekar och spelade in filmer med min kamera :P Kom hem och vi packade ur bilen och sedan åkte vi till en restaurang som heter Uno. Där åt jag lax som jag inte hade ätit på ett tag :P Åkte sedan hem för att sova.

Jag hade det riktigt skoj med min familj och nu har vi några dagar kvar att umgås innan det är dags för de att åka tillbaka till Sverige och jag ska börja jobba igen. Men det tar vi på Måndag, det är ju bara Fredag än så länge!