Biten av en fästing

Förra veckan blev jag biten av en fästing i ryggen. Visste inte det då, men min värdmamma sa att det definitivt var en fästing efter att jag hade beskrivit den. Hon tittade på "såret", men det var ingen fara. Fästingen hade inget blod när jag drog bort den så då var det ingen fara. Så ni kan vara lugna, jag mår bra! Tydligen finns det mycket fästingar här, usch!

C var hemma från skolan idag och vi har haft en riktigt lugn dag med mycket vila. Det gillar jag :) Jag städade mitt rum medans hon tittade på tv ett tag. E hade fiollektion på eftermiddagen. Så inte så mycket som har hänt idag.

Har också "pratat ut" med min värdmamma. Hon frågade mig om jag hade några vänner och om jag kände mig ensam. Så jag berättade precis som jag kände och hur det var. Att jag inte känner mig som en av de (gäller bara några av alla de som jag har träffat) och att jag har svårt att veta vilka jag ska umgås med. Jag vill självklart ha vänner här, men det är faktiskt ganska svårt. Vi är så många i min grupp, plus att det är flera från en annan organisation. Just nu känns det som att jag alltid kommer att vara "den nya tjejen". Förhoppningsvis blir det bättre snart, ska verkligen försöka!

Nu ska jag titta på Svenska Hollywoodfruar :P Till min "stora" glädje så har Maria Montazami börjat blogga, haha!

Johanna

Kommentarer
• Emma

Hon verkar söt din värdmamma :)Det kommer att gå jättebra :) Och du har iaf vänner som väntar på dig när du kommer hem :D <3

2010-04-28 @ 11:51:24
• Fazz

sv: Ja verkligen :( Det tycker jag absolut! Kram

2010-04-28 @ 17:27:04
URL: http://fourthofoctober.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback