Fast i en hiss

Vilken dag!

På förmiddagen åkte jag och C till The New York State Museum i Albany. Bilresan dit gick bra, men sen började oturen när vi väl kom in :P C skulle ta kort på mig och hon tappade då kameran i golvet. Som tur var så var det heltäckningsmatta på golvet men objektivet hamnade nedåt mot golvet så det trycktes liksom in på ena sidan så att det satt snett. Så det gick inte att zooma eller stänga av kameran, eftersom att objektivet inte kunde röra på sig. Men som tur var så kunde jag fixa det.

Vi gick runt på muséet i ungefär en timme innan C ville åka upp till karusellen. Så vi åkte upp till 4:e våningen för att ta en åktur. När vi skulle åka ner igen tog vi fel hiss :P Vi kom till 1:a våningen men dörrarna öppnades inte. Så jag provade med att åka upp till våning 4 igen, men dörrarna fungerade inte då heller. C började bli orolig och sa: "Vi kommer aldrig att komma ut!" och jag blev rädd jag också :P Jag tryckte då på en knapp så att jag ringde till säkerhetsvakten och han gjorde så att vi kom ut. Snacka om äventyr! Haha! :D

När jag sedan skulle hämta upp barnen från skolan så händer nästa grej :P När jag och E var på väg till bilen så kom jag på att jag bara hade en bilstol. Så vi fick bryta mot reglerna :P

Annars så har dagen varit bra :) Har inte jobbat någonting under eftermiddagen eftersom att min värdpappa var hemma och min värdmamma kom hem vid 15.30. Ikväll ska vi äta kinamat och sen ska jag träffa Mathilda för att gå på bio :) Mycket trevligt!

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback