Lite färg i ansiktet

Är så trött! Har fått huvudvärk och jag känner att jag skulle kunna gå och lägga mig nu även fast klockan bara är 19.00 :P

Har varit ute hela dagen idag i det fina vädret. Helt otroligt att vi har 25 grader i April :) Har nog fått lite färg i ansiktet! Träffade svenska Josefin och en annan tjej från Thailand (vet inte hur hennes namn stavas). Vi var i en park som ligger i Schenectady, ungefär 25 minuter från där jag bor, och det var jättemysigt! Var skönt att bara sitta på en filt i gräset och njuta av solen :) Men vi spelade domino också :P Jag vann båda gångerna och Josefin förlorade en gång så därför fick hon utföra uppdraget som kom upp innan vi började spela. Hon skulle gå fram till en person i parken och fråga vart man kunde köpa glass. Hon gjorde det men fick inget direkt svar :P Ingen visste, haha! Hade i alla fall riktigt trevligt :)

Kollade med min värdmamma idag om vi skulle åka upp till Maine i sommar för hennes "konferens/arbete", men hon trodde inte att hon skulle åka i år. Jag sa då att min syster skulle komma hit i Juni för att hälsa på sin gamla värdfamilj och att hon då också skulle hälsa på mig. Min värdmamma sa då att vi definitivt skulle vara hemma hela Juni. Så glad jag blir :D Nu får vi planera Emelie när du ska komma hit!

Imorgon är det påskdagen, vilket är den dagen som man firar påsken på här. Ska följa med min värdmamma och barnen till kyrkan på förmiddagen och sen på kvällen ska vi till en grekisk restaurang för att äta grekisk påskmiddag :) Får se vad det blir för något!

Har också köpt ett par ballerinaskor och solglasögon idag! :)

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback