Påsk i USA

Jaha, då har man firat påsk i USA också fast på grekiskt vis :P Har varit en helt underbar dag och man kan inget annat än vara glad!

Daen började med att jag pratade med min mamma och pappa på Skype. E, C och min värdmamma pratade med de också :) Det var skoj! Barnen var på sin busiga sida dock :P

Efter det följde jag med de till kyrkan för att gå på en grekisk gudstjänst. Vi var till den kyrkan som barnen läser grekiska vid och den var så fin på insidan. Tog dock inga bilder inifrån, men oj så fint det var! Vi höll oss kvar i ungefär 30 minuter innan barnen började tröttna och ville åka hem. Så vi åkte hem för att äta lunch och tävla med de röda äggen. Jag tävlade mot E och vann över honom. Sen skulle jag tävla mot min värdmamma men då förlorade jag, men det var en rolig sak att göra :) När vi var klara med lunchen gick barnen ut för att leta efter påskägg. Min värdmamma hade gömt 10 små plastägg med godis i runt om i trädgården och barnen tyckte att det var riktigt skoj att leta rätt på de :) Min värdmamma hade också köpt presenter till barnen och jag fick också en present, choklad :)

Vi var ute resten av eftermiddagen fram tills det var dags att åka till den grekiska restaurangen. Där åt vi en typisk påskmiddag med soppa och lamm. Det var faktiskt riktigt gott, men vad mycket vi åt. Tillsammans med soppan så hade vi bröd och tre olika röror att doppa brödet i, bla tzatziki :) Efter middagen sa min värdmamma: "Det här är orsaken till att greker är tjocka, haha". En annan rolig sak när det kommer till greker är att om man är hemma hos någon på middag och inte äter upp maten så klassas man som oförskämd och man förolämpar den personen som har lagat maten. Så man ska inte lämna någon mat på tallriken om man vill göra en grek glad, haha!

Nu har barnen påsklov, får se vad vi hittar på! På Onsdag åker vi i alla fall till Boston för att hälsa på min värdmammas föräldrar. Vet inte hur länge vi ska stanna där, men kul ska det bli! Jag börjar också min 8:e vecka imorgon :)

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback