Siena College

Idag har jobbkillarna varit här igen med sina stora bilar så jag blir tvungen att parkera på gräsmattan :P De blev inte ens klara med taket så de kommer alltså tillbaka imorgon :/

Fick skjutsa E till skolan imorse för min värdmamma upptäckte att golvet i garderoben i hallen var täckt med vatten. Tydligen så har det läkt från mina värdföräldrars badkar i deras badrum (ligger nämligen precis över garderoben), så hon skulle fixa med det och prata med en av byggkillarna om det. Så jag fick ta hennes bil och köra E till skolan.

Jag och C var hemma under förmiddagen, men jag orkade inte vara inne i huset eftersom de höll på att hamra så jag bestämde att vi skulle gå till universitetet på andra sidan gatan, Siena College. C tog med sig sin cykel och vi gick dit. Det var studenter överallt, haha :P Men tog lite bilder och C lyckades också ta en bild på mig som blev perfekt! Hon är ju faktiskt bara 4 år ;) När vi kom tillbaka spelade vi spel, jag fixade hennes hår och sen "gjorde" vi "Prästens lilla kråka....." haha! Hon tycker att det är jättekul :)

Efter att vi hade ätit lunch bakade vi chokladmuffins :) Självklart från min kokbok! De blev riktigt goda och det tyckte både C och E, så vi får se hur länge de finns kvar i köket :P

På eftermiddagen var det dags för grekiska och vi kom dit utan några problem :P E ville stanna kvar ett tag så vi var där i 45 minuter innan jag sa att vi skulle åka hem. Vi var ute fram tills mina värdföräldrar och C kom hem. Vi gick då in för att äta middag :)

Nu ska jag snart gå och sova. Har hittat en kurs som jag vill läsa i sommar på Siena, men jag vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga så jag har mailat lite olika personer och jag hoppas att jag får hjälp.

PS. Emma, hoppas att du fick mitt kort och att du hade en underbar födelsedag! :)

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback