Sömnig

Au Pair-mötet igår var väldigt bra. Det vi gjorde var att vi kom hem till LCCn, skrev upp oss på listan och fick sedan en biobiljett. Vår LCC sa sedan att vi kunde åka till bion och välja vilken film som vi ville se, haha! Så det blev inte så mycket möte av det hela. Jag såg filmen Death at a funeral och den var riktigt rolig! Skrattade mestadels av filmen. Åkte sedan med Hannah och Tanja till Starbucks. Där träffade vi Silke och Lisa. Kom hem vid 22.30, lite lagom trött.

Imorse var jag riktigt trött :P Önskade att det var Lördag så att jag kunde somna om, men icke. Jag var tvungen att gå upp! Började vid 8.00 som vanligt, men dagen blev lite annorlunda än vad Tisdagar brukar vara. C hade grekiska idag och det var hennes tur att ta med sig ett litet snack så vi bakade chokladbollar. Innan vi skulle åka och hämta E från skolan så åkte vi till biblioteket för Storytime. Hade kollat upp på internet att den skulle hålla på i 45 minuter och den började vid 13.30, så det skulle bli perfekt. När vi kommer ut från en väldigt bra Storytime tittar jag på klockan och ser att den är 14.30! E slutar alltså om 10 minuter! Vi skyndade oss till skolan (så fort som jag lagligt fick köra) och vi var där 14.50. Han satt och väntade på oss när vi kom springandes.

Vi åkte hem, barnen fick lite att äta och sen åkte vi till grekiskan. Jag och E stannade kvar ett litet tag eftersom han ville cykla (och vi hade tagit med oss cykeln). Vid 17.00 åkte vi hem och det tog längre tid att komma hem än vanligt för det var hur mycket trafik som helst. Jag hade sagt att jag kunde laga middag så jag började med den direkt när vi kom hem. Det blev pannkakor. Kan säga såhär, jag behöver träna på det :P Men de gick att äta i alla fall. Min värdpappa ringde och sa att han skulle vara tvungen att åka tillbaka till sjukhuset för att de hade ett akutfall och min värdmamma hade tydligen ett möte som hon hade glömt bort. Så fick jobba lite längre än vad jag är tillåten att göra, men som tur var så kom min värdpappa hem vid 19.00. Sjukuset hade ringt honom och sagt att han inte behövde komma tillbaka när han var halvvägs på väg dit.

Så nu sitter jag här och är trött. Ska bli skönt att sova :)

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback