Svenskt sommarväder

Idag har det varit 25 grader och solsken ute! Hur härligt är inte det?! Mestadels av dagen har jag och barnen spenderat utomhus. Vi har gjort en massa saker (sådant som man göra ute) såsom cykla, lekt i de olika forten som barnen har byggt och lite annat :)

Huset som vi bor i ligger inte långt ifrån ett amerikanskt universitet, Siena College. Det tar ca 5 minuter att gå dit (lite längre med två barn dock :P). Vi tog med oss cyklarna dit och barnen visade mig runt på området. Det var riktigt fint och det kändes som att man gick i en park och inte på ett skolområde. Till Madeleine: Du skulle ha varit med! Basebollkillarna höll på att värma upp inför dagens match, haha. Tror att du skulle trivas ganska så bra på läktaren ;)

På eftermiddagen fick barnen spela lite tv-spel (min värdmamma hade lovat). Jag var då uppe i mitt rum och tog det lugnt. Var helt slut efter en hel dag ute i solen, men en riktigt bra dag!

Vi åt pizza till middag och efteråt åkte vi till ett ställe för att äta glass. Ett mycket bra avslut på den här dagen! Om ett tag ska jag ner till köket för att hjälpa min värdmamma med att färga kokta ägg röda (grekisk tradition). På Söndag ska vi nämligen tävla med de då man ska knäcka äggen mot varandra och om ens egna ägg går sönder förlorar man.

Imorgon ska det bli riktigt varmt så förhoppningsvis blir det en dag ute i solen!

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback