Tillbaka!

Nu har vi kommit hem och oj vad skönt det känns! Har dock haft det superbra de senaste dagarna och det var riktigt kul att se något nytt :) Tänkte att jag skulle skriva dag för dag om vad vi har gjort!

Onsdag:
Vi lämnade huset vid 9.00 på morgonen och jag trodde att den här bilresan skulle bli riktigt jobbig. Skulle nämligen köra i 2 timmar och 40 minuter med två barn i baksätet, men det gick riktigt bra! De var duktiga under hela bilresan med bara några få tillfällen då jag fick säga ifrån med min arga röst, haha! Tiden gick snabbt och vi var framme i Cambridge vid 12.00 ungefär och min värdmammas föräldrar mötte upp oss på parkeringen. De bor i en stor fin lägenhet mitt i Crambridge. Vid ytterdörren sitter en "portvakt", precis som på tv :P

Vi åt lite lunch innan vi gick till en lekpark som låg nära deras hus. Det var riktigt varmt, 82 F, vilket är rena sommarvärmen! Jag hade dock inga sommarkläder med mig så jag höll på att svettas ihjäl. Eftersom det var så varmt så bestämde vi oss för att gå till biblioteket för att låna hem några filmer. Biblioteket var helt nybyggt och det var väldigt fint :) Plus att det var väldigt svalt där inne! Vi gick sedan hemåt för att ta det lugnt, äta middag och sedan, såklart, titta på en film.

Torsdag:
Vädret idag var mycket bättre, solen sken men det var svalare. Jag tog med mig barnen till lekparken på förmiddagen för att få ur de lite energi :P Sen gick vi tillbaka för att äta lunch och efter lunchen åkte vi till en leksaksaffär som barnen älskar! De fick köpa en varsin leksak därfrån och alla var nöjda och glada när vi åkte tillbaka hem igen.

Vi gick sedan till Harvard University för att gå till en museum (Peabody Museum), som var om när pilgrimerna kom hit till USA. Efter muséet gick vi för att möta upp barnens morfar och vi gick sedan till ett litet café. Jag fick en chokladmousse-tårtbit vilket var väldigt gott :) Vi tog bussen hem för det blev riktigt kallt på eftermiddagen.

Fredag:
Regn hela dagen idag, så vi åkte till ett museum (Museum of Science). Jag tyckte om det muséet, men man ska egentligen gå på museum utan barn haha! De tröttnar ganska så snabbt och vill gärna gå vidare så snabbt som möjligt. På vägen till bilen såg jag Cultural Cares kontor, haha! Så nu vet jag vart Bostonkontoret håller hus :P

Vi åt stekt fisk med potatismos. Det godaste jag har ätit på länge :P Smakade precis som hemma!

Lördag:
Solen har skinit hela dagen idag, men det har varit lite blåsigt. Mina värdföräldrar kom till lägenheten idag och barnen blev helt tokiga :P

Cs gudmor kom med hennes två barn och vi gick allihop till lekparken. Till lunch gick vi till ett ställe där de gör supergoda mackor! På eftermiddagen åkte mina värdföräldrar tillbaka till sitt hotell eftersom de skulle på bröllop på kvällen. Jag blev avsläppt vid Harvard Square och jag gick runt och strosade där i timmar :P Det var skönt att vara för sig själv och inte ha två barn omkring sig hela tiden. Jag köpte mig en rosa t-shirt med texten HARVARD på och sen två magneter :)

Söndag:
Vi mötte upp mina värdföräldrar för att äta brunch (eller frunch som vi ska säga på svenska :P). Jag åt pannkakor med blåbär i, mycket gott! Vid 13.00 åkte vi sedan hem. Min värdpappa och barnen åkte i en bil och jag och min värdmamma åkte i den andra.

När vi kom hem sa min värdmamma att jag hade fått två brev. De var från mina mor- och farföräldrar :) Tack så mycket! Var riktigt roligt att få post, lovar att jag ska svara. Måste köpa brevpapper bara! :P




Ska lägga upp två nya nedräkningar också här på bloggen! Min syster kommer hit den 12 Juni (förhoppningsvis då) och resten av familjen kommer den 22 Juli, men jag kommer att träffa de den 23! :D Så glad!!
Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback