Veckorna vid havet

Nu ska jag försöka uppdatera er om allt som har hänt de senaste 2 veckorna i underbara Kennebunkport! (Eftersom jag glömde bort att ta med mig min adapter)

Jag och barnen bodde hos mormorn och morfarn medans min värdmamma var på ett annat ställe för att jobba. Fick eget rum med det bästa badrummet i hela huset, haha! Trivdes jättebra :) Huset låg ca 10 minuter från stranden och från balkongen hade man utsikt över havet.

Jobbade ganska så mycket under de här veckorna men mormorn var så snäll och gav mig mycket fritid ändå. När jag var med barnen så lekte vi ute i trädgården där de hade gungor och sådär, vi badade i havet, målade stenar, var på ett tågmuseum, biblioteket, cykeltur och tittade på film. E hade läsning 3 gånger i veckan och det tog ca 45 minuter att åka dit så när han hade det tog det nästan upp hela dagen. Han spelade också tennis några gånger så det blev lite bilkörande :P

När jag var ledig så tog jag promenader, var nere på stranden och besökte de små butikerna nere i "byn". Det var jättemysigt att strosa runt där och titta på allt som fanns att se. Utsikten över havet var helt underbar! Läste också boken "Eat Pray Love" och nu måste jag se filmen också! Riktigt bra bok så jag hoppas att filmen är lika bra :) 

Hände en del roliga/tråkiga saker också. Första dagen (Söndagen) så hade jag bilen eftersom jag hade skjutsat min värdmamma, E och morfarn ner till båten som de skulle ut och fiska med. Jag tänkte då se mig lite omkring och hittade då på en strand som var riktigt fin. Parkerade bilen och gick ner för att ta kort och bada fötterna. Var kanske nere i 10 minuter och när jag kom upp till bilen så hade jag fått parkeringsböter på 25 dollar :( Tydligen så fick man bara parkera där om man hade tillstånd men jag hade inte sett den skylten. Så det var bara till att betala den. En rolig sak är jag att jag har sett George W Bushs sommarhus, haha! Det var riktigt stort och jag gick ner dit en dag för att ta kort :P Han har flera båtar och säkerhetsvakt vid uppfarten till huset :P

Det fick bli en kort uppdatering men jag tror att jag fick med allt :) Min värdmamma var så söt när hon kom igår tillbaka till huset, min värdpappa kom också. Hon hade köpt en liten gosedjurs-hummer till mig från Bar Harbor. Blev glad med tanke på att hon tänkte på mig också! Åkte hem tidigare än min värdfamilj och innan jag skulle åka så fick jag världens beröm av både mormorn och min värdmamma. Mormorn sa till och med igår att jag var den bästa Au Pairen! :) Då blir man glad!

Nu ska jag ta mig en dusch och sedan försöka packa upp lite, men är ganska så trött efter min långa bilresa så det blir nog sängen tidigt! Lovar att jag ska lägga upp bilder!

Johanna

Kommentarer
• Nathalie

Hej Johanna! Sag att du varit ivag pa Silverbay, funderar ocksa pa att goradet, man far ju anda tre hela credits for det. Jag undrar bara vilket Silver Bay du var pa, det pa Long Island eller det vid lake George? Rekommenderar du det ? :)

2010-08-29 @ 03:41:08
URL: http://myaupairdiary.blogg.se/
• Emma

Klart att du är den bästa au pairen Johanna! :D

Det verkar som att allt är bra, verkar jätte fint där. Blir avundsjuk! ;)

Saknar dig! <3<3

2010-08-29 @ 20:15:41
• Sverremarlene

Cool site. Very beautifull , good dizzying . Im glad for you.

2011-03-03 @ 13:35:09
URL: http://sverremarlene.blogfuture.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback