Julafton

Dagen började med att jag tittade på det sista avsnittet av Sunes Jul och Hotell Gyllene Knorren och gick sedan ner för att äta frukost. Ingen risgrynsgröt blev det utan flingor :P Gick sedan upp för att titta på lite klipp från Kalle Ankas jul, bland annat Tomtens julverkstad och när Musse Pigg är ute med husvagnen. Sedan blev det Svensson Svensson som är det bästa :)

Gjorde mig julfin och Skypade sedan med hela familjen hemma i Sverige. Det var väldigt roligt och jag fick äntligen öppna mitt stora gröna paket. I det fanns en tomteluva, en Paradisask och sedan två påsar med skumtomtar. Blev så glad! Mums :) Efter att vi hade pratat i över två timmar så sa vi hejdå och jag gick ner för att vara social med min värdfamilj. Vi åt middag vid 17.00 och vi åt då skinka med potatisgratäng. Ja, potatisgratäng! Så som jag har längtat efter det. Fast den slog inte mina föräldrars, inte på långa vägar :P Men den var riktigt god och jag njöt av varje tugga.

Senare på kvällen så åkte vi till den grekiska kyrkan där C läser grekiska. Jag älskar verkligen den kyrkan, den är så fin! Dock så var gudstjänsten väldigt lång. Efter två timmar så åkte vi hem efter att ha varit med under hela gudstjänsten. När vi kom hem fick barnen öppna några presenter. E öppnade den som jag hade köpt till honom och han tyckte om den. Jag fick också öppna ett paket från min värdfamilj och det var lurviga strumpor som man ska ha på sig när man har gummistövlar. Så viker man överkanten över stöveln. Haha, svårt att förklara men de var väldigt söta :) Ska visa en massa bilder någon annan dag, blir lättare så. Då får ni också se hur mycket paket som ligger under granen.

Hoppas att ni alla hade en underbar Julafton. Jag hade det och det var inte så jobbigt som jag trodde att det skulle vara. Jag vet att jag snart är hemma i Sverige igen så det kanske är därför som det inte känns så jobbigt. Men nästa år då ska det firas jul på riktigt, på svenskt vis! :)

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback