Juldagen

Andra dagen med julfirande här i USA. På morgonen hade vi en dunderfrukost med bagels och våfflor. Mycket gott! Efter det var det presentöppning och alla julklappar delades ut, men inte alls som jag är van vid. Här var det mer att barnen skrek ut: "Vilket paket får jag öppna nu!?" och "Finns det några fler paket till mig!?". Sen så var det inte bara en som delade ut paketen utan man gav de personerna som man hade köpt till. Jag är van med att en person säger vem paketet är till och vem det är till. Men samtidigt så hade de inte skrivit några lappar på paketen heller ;) Men det var väldigt mysigt att öppna paket på morgonen också. Fick en jättesöt väska av min värdfamilj, från märket Coach. Den var lila i rutigt mönster och sedan något tryck på. Fick också paket av min värdmammas föräldrar. Fick en nyckelring med ett litet anteckningsblock på i Hello Kitty :P Sen fick jag en penna som såg ut som ett läppstift, väldigt häftig!

Min värdpappa fick den roligaste presenten, en glassmaskin. Så nu kommer han att tillverka glass, haha! Barnen fick en massa paket så nu har de nog inte tråkigt på ett tag. Mina värdföräldrar blev väldigt glada över fotoalbumet, så det var bra :)

Vi åt middag vid 16 ungefär och vi åt då lamm och ugnstekt potatis. Var riktigt gott! Min värdmammas föräldrar och syster åkte hem för 30 minuter sedan så nu är huset tomt och tyst. Känns som att det är Söndag men det är skönt att det bara är Lördag :P Imorgon blir det skype med familjen hemma. Även fast vi pratade igår så är det alltid kul att se dem! Tänk, snart är jag hemma :D

Fick också julkort från min fina vän Alexandra. Tack!

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback