Sammanfattning av 2010

Tänkte att jag skulle sammanfatta hur mitt 2010 har varit. Detta året har varit fyllt med äventyr, resor och nya upplevelser. Det var året som jag tog det stora klivet ut från tryggheten och ut i världen för att klara mig på egenhand. Ett beslut som gjorde att 2010 blev ett speciellt år.

Januari:
- Firade 1-årsdag för mitt körkort
- Var på Patriks 20-årsfest som innehöll både skratt, dans och tårar

Februari:
- Melodifestivalpremiär hos Emelie med god mat och drink(ar)
- Var modell för en dag på The Studio med Emelie
- Åkte till USA för att börja mitt liv som Au Pair

Mars:
- St. Patrick's Day firades i gröna kläder och med glass för 50 cent
- Var på min första bio i USA och såg filmen Remember Me
- Gjorde köttbullar och chokladbollar för första gången och värdfamiljen älskade dem!
- Flyttade till ett nyrenoverat hus med värdfamiljen

April:
- Våren kom! Nästan sommarvärme
- Påskafton tillbringades i en park i Schenectady med Oma och Josefin
- Firade grekisk påsk på Påskdagen med värdfamiljen
- Spelade minigolf med barnen
- Åkte till Cambridge med barnen och bodde hos deras mormor och morfar

Maj:
- Åkte till NYC för att träffa svenska Josefin
- Var på Tulpanfestival med flera andra Au Pairer
- Var på Greek Festival med Mathilda och Josefin, och med min värdfamilj dagen efter
- Var på Es fiolkonsert
- Poolen öppnades
- Var till Saratoga Springs med värdfamiljen

Juni:
- Jag och barnen hade ett kungligt party
- C hade avslutning i skolan i en fin rosa avslutningsdräkt
- Emelie kom på besök! - Saratoga Springs, Coldstone, Cohoes Falls, Cheesecake Factory, New York State Museum, The Crossings, Starbucks, Empire State Plaza, NYC och bio
- Åkte till Silver Bay vid Lake George för att få ihop 3 credits
- C började med balett
- Vi sa hejdå till Jennie som skulle åka hem

Juli:
- Var på Applebee's med barnen
- Hade en veckas ledighet för mig själv
- Mycket bad i poolen
- Åkte till NYC för att träffa mina föräldrar och min lillebror!
- Gjorde en massa saker med min familj - Howe Caverns, Cheesecake Factory, Albany, Saratoga Springs

Augusti:
- Familjen åkte hem efter vår bilresa till Niagarafallen och Washington DC
- Åkte till Kennebunkport i Maine med barnen för att vara i mormorn och morfarns sommarhus
- Badade i Atlanten
- Jag och barnen besökte ett tågmuseum

September:
- Jag och barnen åkte till det lilla nöjesfältet Hoffman's Playland
- Firade Gaby som fyllde år
- Barnen började på en ny skola båda två
- Var till en gård med C - pumpaletning och griskapplöpning
- Jag började läsa mina kurser för att få ihop mina sista 3 credits

Oktober:
- Var på Applestock Music Festival
- Jag fyllde 20 år!
- Barnen och jag var till ett krigsfartyg i Albany - USS Slater
- Det blev Halloween och vi skar pumpor, första gången för mig
- Var på min första amerikanska fotbollsmatch

November:
- Den första snön kom men den försvann lika snabbt igen
- Firade thanksgiving med värdfamiljen
- Åkte till NYC för att träffa min vän Veronica
- Det blev första advent
- Fick Sunes Jul av Emelie på posten som en tidig julklapp

December:
- E hade sin andra fiolkonsert
- Var på Jingle Jam
- Åkte till NYC med Emilie
- Klädde granen med värdfamiljen
- Snön kom tillbaka
- Firade jul - Skype med familjen hemma i Sverige + firande med värdfamiljen
- Mycket lek i snön med barnen

När man tittar tillbaka såhär så inser man vad mycket saker man egentligen har gjort. Det här året kommer att finnas med mig i resten av mitt liv. 2010 var ett bra år men nu blickar vi fram mot 2011 som kommer att bli ännu bättre.

2011:
- Åka till Kalifornien under 10 dagar!
- Avsluta mitt år som Au Pair och åka hem till Sverige!
- Börja leva mitt "riktiga" liv
- En hel del hemliga projekt
- Svensk sommar med minst en utlandsresa
- Börja plugga på högskolan
Och en massa annat!

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback