SNÖ

Nu har snön kommit och den kommer nog att stanna fram tills jul i alla fall :) Hoppas bara att det inte blir snökaos igen, det blir jobbigt. En sak som är väldigt bra är att de kommer och plogar garageuppfarten, så förhoppningsvis blir det inte så svårt att ta sig upp.

Har varit en vanlig dag med musikklass med C, skola och sedan grekiska för C. När hon var där så gjorde jag läxor med E tills min värdmamma kom hem. När C och min värdpappa var hemma åt vi middag och vi hade också efterrätt :) Jag åt en bit cheesecake som var riktigt god!

Igår på mötet hade vi julklappsutdelning. Vi lekte en lek som gick ut på att man fick välja en present ur högen eller ta en present som någon annan redan valt. Jag slutade med en ring som var fin :) Vi fick dock veta en hemsk sak. En tysk Au Pair, inte i min grupp dock, hade varit med i en bilolycka när hon skulle hämta sitt värdbarn som var och åkte skidor. Det var så mycket snö och halt så hon tappade kontrollen över bilen och körde in i en mötande bil. Hon dog..så läskigt och alla blev chockade när vår LCC berättade det. Förstå vad hemskt för hennes familj i Tyskland, men också för hennes värdfamilj som måste gå igenom detta och just nu till jul och allt.

Nu ska jag fortsätta att ta det lugnt! Hörs imorgon :)

Johanna

Kommentarer
• Mathilda

Nej fyy så hemskt. Bodde hon i Albany?

2010-12-16 @ 10:48:48
URL: http://mathildaaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback