10 dagar kvar..

Lite mer än 1 vecka kvar och nu börjar nervositeten att krypa fram. Det är nu som jag har förstått att nästa vecka är sista veckan i Sverige, HJÄLP!

Igår satt jag och skrev ner allt jag ska göra nu innan jag åker och när jag ska göra det. Hoppas att jag inte har glömt bort något viktigt. På schemat idag är det storstädning av rummet som gäller och köpa det mesta till packningen. Har bestämt mig för att lämna ytterligare lite kläder hemma. Jag har nämligen hittat flera köpcentrum där jag ska bo i USA och det finns många bra klädaffärer där :)

Imorgon, lördag, är det premiär för Melodifestivalen :D Kommer få titta på 2 deltävlingar här hemma i Sverige och resten av tävlingen får jag titta på genom svtplay (ett måste). Imorgon ska jag hem till min underbara syster för att se den första deltävlingen. Vi ska vara finklädda och dricka paraplydrinkar, haha! Kommer sakna henne otroligt mycket! Men vi har klarat det en gång tidigare så vi ska klara det den här gången också. Sen är det hennes otroligt söta katter, som jag för övrigt vill packa ner i resväskan ;) de kommer jag sakna!

Det är många som jag kommer att sakna, men de blir nämnda i nästakommande inlägg.

Johanna

Kommentarer
• Mathilda

Vi kan se Melodifestivalen tillsammans :) Ska också se det via svtplay :D Kram

2010-02-05 @ 18:19:56
URL: http://mathildaaupair.blogg.se/
• Mathilda

Sv: Ja, du kanske kan komma hem till mig en lördag och så kan vi se det tillsammans. Ska bli så kul att du kommer :) Nervös än? Kram

2010-02-06 @ 01:47:58
URL: http://mathildaaupair.blogg.se/
• Sofia

Du har säkert massor att du göra nu innan du ska åka. Men jag måste bara fråga dig om de där Visa korten igen. Hur gjorde du när du skaffade dig ett Visa kort? När jag har undersökt så måste man antingen ha en fastantällning och massa sånt för att få ett kort. Så jag tänkte bara fråga hur du gjorde? Och även vad du kryssade i för anställning när du sökte för ett kort? Jag hittade att man kunde ansöka om något Visa-ung/student kort. Och då kunde man fylla i att man var Arbetslös, vilket jag är nu. Men sen när jag är i USA är jag ju anställd där. Ja det här är helt enkelt väldigt förvirrande. :P Så det skulle vara jätte, jätte snällt om du ville berätta för mig hur du gjorde. :)

2010-02-07 @ 14:12:49
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback