3 dagar kvar..

Nu är jag riktigt nervös inför resan! Hur ska det här gå?

Igår började jag att packa på riktigt och kom fram till att jag inte klarar mig på 1 väska, utan jag måste ha 2. Plats har jag, men grejen är att det väger så mycket och någon övervikt vill jag inte ha. Tror att det kostar 40 €/kg, vilket blir dyrare än att betala för en extra väska. När jag väl hade packat klart i mina 2 resväskor så känner jag mig lättad och kan glatt åka iväg till min syster för att se på film. Några timmar senare kommer jag hem och pappa säger att vi har ett litet problem. Attans! Den ena väskan som vi hade köpt var för stor och eftersom jag ska checka in ett till bagage så skulle jag kunna få betala 300 € för den istället för 40 €, eftersom den andra väskan var större än 158 cm. Därför ska pappa försöka byta tillbaka den köpta väskan mot en storlek mindre. Vill inte riskera någonting. Så problemet är nog löst nu! :)

Hittills idag har jag handlat inför kvällens avskedsmiddag. Mina bästa tjejkompisar kommer hit och det ska bli så kul :) Ska skriva dit min värdfamiljs adress och sådär på resetagsen som jag fått av Cultural Care. Sen blir det att börja förbereda inför kvällen. Jag ska också fixa frågor till tipspromenaden för Lördagens avskedsmiddag, som ska handla om mig :)

Känns hur overkligt som helst att tänka att: "På Måndag lämnar jag Sverige i 1 år för att bo i ett främmande land och hos personer som man aldrig har träffat". Men det är så det är och jag längtar otroligt mycket, samtidigt som det är lite sorgligt.

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback