Bowling och sötpotatis

Imorse följde jag med min värdmamma till doktorn. Eftersom C precis har fyllt fyra år så skulle hon på en läkarundersökning. Kliniken låg åt samma håll som det största shoppingcentret här så min värdmamma visade vart det låg. Jag tror att jag kommer ihåg vägen nu :) Är jättesugen på att handla kläder, haha! Efter doktorn åkte vi hem, men innan min värdmamma skulle till jobbet förklarade hon vägen till bowlinghallen. C skulle nämligen bowla med sin klass på eftermiddagen så jag skulle följa med henne dit.

Efter lunch åkte jag och C till bowlingen och det tog kanske 5 minuter dit. Missade dock att svänga av för det var ganska så svårt att se vart det låg eftersom det var en ganska så hög hastighet på vägen. Vi kom fram till slut och C fick äntligen träffa sina klasskompisar. När vi skulle åka och hämta upp E (hans skola ligger 5 minuter från bowlinghallen) så började det att snöa. Men det försvann nog lika snabbt som det kom. Efter att vi hade varit vid skolan åkte vi hem och jag var hur trött som helst och jag frös något otroligt. Barnen ville såklart leka spioner, då man måste springa runt och så, så jag sa att jag skulle sitta och vila ett tag.

Vid 16.30 började barnen bli riktigt trötta själva och barn som blir trötta blir griniga, så jag fick ta i med hårdhandskarna och sära på de för ett tag. Jag föreslog då att vi skulle läsa en bok, så det gjorde vi och då somnade C i soffan. Jag och E kunde då sitta och prata, vilket jag var väldigt glad över. Han är så smart och en riktig sötis :P Han känner nog att C får lite mer uppmärksamhet av mig än vad han får, men det beror på att jag spenderar mer tid med henne eftersom hon inte går i skolan hela dagarna. Så jag försöker att vara med honom så mycket det går när vi är hemma.

På kvällen när mina värdföräldrar kom hem åt i middag. Det blev hämtmat idag också, men för mig spelar det ingen roll. De sa hela tiden: "Vi brukar bara beställa hem mat en gång i veckan och inte tre som det har blivit den här veckan." Men som sagt, för mig spelar det ingen roll. Vi åt kyckling med potatismos, sötpotatis (vet inte hur jag ska förklara vad det är men det är potatis med marshmallows i, alldeles för sött), majs och gröna bönor. Sen var det också majsbröd till. Jag gillade det i alla fall :) Vi har också tittat på finalen i curling för damer och Sverige VANN! :D Så himla roligt att hela värdfamiljen sitter och hejar på Sverige :)

Imorgon ska vi fixa mitt bankkonto och första lönen kommer att komma in.

Johanna

Kommentarer
• Marie Lundgren

Hej Gumman!

Skönt att höra att du har det bra.Du verkar ha komit in dig bra med familjen och de verkar jättegulliga.Hörs på söndag.Kramar i masssor Mamma

2010-02-27 @ 09:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback