Det blir bättre och bättre

Gick upp vid 7.30 imorse. E som skulle till skolan vid 8.00 låg fortfarande kvar i sängen. Han sa att han inte ville gå till skolan idag utan att han hellre ville vara hemma hela dagen. Men jag lyckades övertala honom att gå upp! När E och min värdmamma hade åkt iväg var jag hemma med min värdmammas syster och C. C gick inte upp förens vid 9.00 och då hade min värdmamma kommit tillbaka.

När jag sedan hade ätit frukost så gick vi igenom mitt schema. Det är väldigt lätt egentligen. Jag ska hämta och lämna barnen för skola och aktiviteter och sen laga middag två gånger i veckan. Laga middag gör jag gärna, så jag ska börja planera vad jag ska göra nästa vecka :)

C och jag var själva större delen av dagen idag och allt gick bra. Hon är lite hårdhänt med sina saker ibland och jag försöker att lära henne att vara försiktig. Hon fick en jättestor mjukiselefant i födelsedagspresent i lördags som hon går runt och bär på hela dagarna. Hon är också helt besatt av färgen rosa och prinsessor. En riktigt tjejig tjej!

Vid 14.20 åkte jag, min värdmamma och C för att hämta upp E från skolan. Så jag körde dit och hem, så nu vet jag vägen. Jag vet nu också hur jag ska göra när jag hämtar upp honom. Tydligen så ska man meddela att man har kommit och vilket barn man ska hämta. Så jag har blivit uppskriven på en lapp så att de vet att jag är familjens nya Au Pair som kommer att hämta E från skolan.

När vi kom hem fick barnen sina presenter och de blev jätteglada! En liten rolig grej var att när C fick sin bok (Pippi) sa hon först: "Åh, jag älskar den!" Sen efter ett tag sa hon:"Jag tycker inte om Pippi" Så jag frågade henne varför och då svarade hon: "Boken är inte rosa!" Haha, den där tjejen ska ha allt i rosa :P

Efter presentöppningen hade E fiollektion (han är riktigt duktig) och C ville inte följa med för hon var rätt trött. Egentligen skulle jag ha åkt i min bil efter med C till fiollektionen så att jag skulle veta var den låg och sen skulle jag åka hem själv med C sen, eftersom min värdmamma skulle vara kvar med E. Framöver kommer det bli så att jag ska skjutsa honom dit och då är min värdmamma redan där och hon skjutsar sedan hem honom.

Min värdpappa sa att det skulle komma snö imorgon, så han sa åt barnen att göra en dans så att snön inte skulle komma. Barnen älskar att dansa och de är riktigt roliga :) Så under en 3 minuter lång sång fick de dansa bort snön.

Nu ska jag gå ner och ge presenten till mina värdföräldrar. Hoppas att de gillar den :)

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback