Första dagen i mitt nya hem

Vaknade vid 9.00 imorse och var faktiskt riktigt pigg. Mina värdföräldrar hade sagt till mig igår kväll att jag fick sova hur länge jag ville idag, men jag valde att gå upp ganska så snart efter att jag hade vaknat. Det känns lite konstigt att bo här. Man känner sig som en gäst i huset som bara är på besök. Den känslan släpper väl snart, förhoppningsvis!

Idag fyllde C 4 år så min värdmammas föräldrar har varit här idag. Roligt att träffa de och de var jättetrevliga :) Jag hade köpt ett pussel (Hug-A-Bugs) till C och hon tyckte om det. Tydligen så finns de i USA också för min värdmamma sa att hon älskade de. Så det var ju bra!

Vi åkte och tittade på min värdfamiljs hus som de håller på att renovera. Just nu hyr de ett hus, men om lite mer än en månad kommer vi att flytta till deras gamla hus som nu är nytt. Det var jättefint! Huset ligger på en kulle så det är jättefin utsikt från huset över bergen :) Barnen var jätteivriga med att visa mig runt och E visade mig alla hans hemliga ställen och kojor som han hade byggt kring huset. Även fast mitt framtida rum var fyllt med saker så såg det mysigt ut :)

Nu på kvällen har vi tittat på OS. Min värdfamilj hejar både på USA och Sverige i år :) Vi har också ätit middag, potatis och kött med sparris och någon sås, väldigt gott! Min värdmamma älskar att laga mat, så jag kommer förmodligen inte behöva gå hungrig här. Efter maten var det dags för tårta och de ser inte ut som hemma i Sverige. Tårtan var riktigt stor och den var gjord på någon slags sockerkaka och mellan låg jordgubbar. Sen var det ett tjockt lager "frosting" uppepå, tror att det är glasyr på svenska och det var mer mättande än grädde. Den var god, men jag orkade inte äta upp allt :P

Jag har det i alla fall bra här och de gör allt för att jag ska känna mig som hemma. Kommer nog ta ett tag innan jag vänjer mig vid det och så, men de förstår det.

Saknar er alla där hemma! Får se om jag klarar att prata på Skype snart :P

Johanna

Kommentarer
• Veronica

nu blev jag sjukt sugen på tårta! :P det låter som att du har hamnat i en toppen familj. :) puss

2010-02-21 @ 14:55:08
• Lollo ♥

de verkar ju jätte trevliga :D Jag tror du kommerh a ett toppen år :D

2010-02-21 @ 22:46:00
URL: http://theaupaircousins.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback