Kareoke

Hann inte uppdatera igår så gör det nu :)

Eftermiddagen blev lite annorlunda än vad jag hade tänkt, men den var väldigt bra! Vid 15.00 åkte vi till Hannahs (hon från Tyskland) värdfamilj för de hade någon slags fest hemma. Jag följde med eftersom jag ville lära känna Hannah lite bättre, plus att vara social med min värdfamilj. Det var ganska så mycket folk där och jättemycket mat! Det var personer där från helt olika länder och de hade tagit med sig någon maträtt/efterrätt från sitt hemland. Blev riktigt mätt! Flickan som Hannah tar hand om är också helt tokig i rosa, men det var nog snäppet värre än C haha. Hela hennes rum, och då menar jag hela, var rosa! Fick nästan en liten shock när hon visade mig sitt rum :P

Vid 19.30 ungefär kom en annan Au Pair, Tanja från Österrike. Hon var också jättetrevlig och jag följde med de till en ett ställe där de hade kareoke. Några andra Au Pairer skulle också dit, kommer inte ihåg allas namn just nu :P Vi hade i alla fall riktigt skoj! Tror vi sjung 7-8 låtar och det verkar som att de åker dit ganska så ofta för han som höll i kareoken kände igen de ;) Vi var kvar till 1.00 och då fick jag skjuts tillbaka hem.

Det var skoj att träffa några andra Au Pairer och alla var riktigt trevliga. Det var också skönt att göra något utanför huset, även om jag trivs superbra här, så är det alltid skönt att göra något på "egen hand".

Idag ska jag skypa med min familj hemma i Sverige (om ca 1 timme), sen ska jag träffa de andra svenska Au Pairerna!

Johanna

Kommentarer
• Katarina

Förstår att det är skönt att komma ut lite man behöver se något annat, skönt att du trivs iallafall.



Massa kramar!

2010-02-28 @ 17:50:36
• Marlene

Hej!!



Jag hittade din blogg via CC's grupp på facebook, och har läst igenon de inlägg du skrivit sedan du kom till usa :) Du verkar ha det jättebra där borta, jag är så avundsjuk.



Jag har varit i CC's matchningsprocess i över ett halvår nu, och bara fått två matches. CC har uppenbarligen inte gjort sitt jobb, så därför försöker jag hitta en familj på egen hand nu. Så, jag undrar om du möjligtvis skulle kunna fråga din LCC om hon vet några lediga familjer i ditt område? Jag vet att det kanske låter lite desperat, men jag är så sjukt trött på att bara gå och vänta :(



Ha det jättebra!

2010-03-09 @ 15:22:11
URL: http://foomas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback