Nu regnar det

Idag har det regnat hela dagen. Inte mysigt alls så vi har varit inne idag. På morgonen kom städerskan hit för att städa hela huset. E hade skola idag så det var bara jag och C som var hemma. Städerskan var jättetrevlig och hon känner min värdmamma väldigt bra. När hon städade på övervåningen satt jag och C och läste böcker. Tror vi hann med 5-6 stycken innan det var dags att gå till övervåningen så att städerskan kunde ta undervåningen. Under den tiden lekte vi med Cs dockhus och hon tyckte det var jättekul :)

Vi satte oss och åt lunch och jag slängde i min tvätt (för första gången sen jag kom hit) i tvättmaskinen. Blev lite orolig eftersom min värdmamma hade gått igenom tvättmaskinen med mig i Söndags så jag var inte säker på om jag gjorde rätt, men kläderna blev hela och rena :P Jag körde också diskmaskinen, vilket var ett experiment! Letade länge innan jag hittade maskindiskmedlet och det visade sig att det var någon slags flytande gel. Så jag hällde i lite sådant och hoppades på att jag gjorde rätt. Disken var ren när maskinen hade gått klart!

Vid 14.20 åkte vi för att hämta upp E i skolan. När vi kom hem gjorde vi hans läxor och sen lekte vi spioner :P E är så rolig när vi leker för han berättar jämt vad man ska säga. Igår lekte vi med Star Wars-figurer och han började rabbla upp alla dessa krångliga namn och att jag skulle säga si och så. Haha, jag kom knappt ihåg hur meningen började!

På kvällen var det min värdpappa som skulle laga maten och han kom hem med kinamat, haha. Det var riktigt gott och det blev mat över som jag kan äta till lunch imorgon!

Hemma i Sverige kollade jag på tv väldigt mycket på kvällarna. Här gör jag inte det! Varför? 1) De har så himla många kanaler. 2) Jag vet helt enkelt inte vad det är som visas på tv. 3) Har inte tid. 4) Slår vad om att mina värdföräldrar inte vill titta på samma program som jag vill. I det andra huset kommer jag dock att ha en egen tv, så då kanske jag börjar titta mer :P

Imorgon är det fredag och sen är det helg! Ska försöka åka ut med bilen och "utforska" Latham. Sen ska jag träffa tre andra svenska Au Pairer, vilket ska bli riktigt kul :D Mina värdföräldrar ska också hjälpa mig att fixa ett bankkonto till mig och sen får vi se om vi kollar på en ny mobiltelefon.

Johanna

Kommentarer
• sigrid

Kul att läsa att det har blicit såå bra med allt :) Hoppas det fortsätter i denna takten också kul att du skriver såå bra coh detaljerat!

2010-02-26 @ 19:18:02
URL: http://sigridiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback