Snökaos

Idag har det snöat hela dagen. På morgonen var det bara lite, men nu har det nog kommit ett par centimeter. Detta ställer till en del i trafiken och för offentliga platser såsom skolor. De har som det kallas snödag här i USA. Detta innebär att om det är snöoväder så stänger de skolorna och barnen får stanna hemma. Tror att det kommer bli en sådan dag imorgon. Men det gör ingenting, jag vill ju lära känna mina värdbarn! :)

Vid 9.30 åkte jag och C till biblioteket med Hannah och hennes ena värdbarn. Hannah är från Tyskland och är Au Pair i en familj som är goda vänner med min värdfamilj. Barnen som hon tar hand om är i samma ålder som mina, så det är perfekt. Men pojken brukar vara lite elak mot E, så det är inte alltid det fungerar att de leker ihop. Det var i alla fall jättekul att träffa Hannah. Vi har pratat en del på Facebook, så det var kul att äntligen få träffa henne på riktigt. Vi ska till Starbucks imorgon kväll och då ska också en annan Au Pair följa med :)

Efter biblioteket var det dags att åka hem och äta lunch. Fram tills 14.15 la vi pussel och lekte med hennes saker i hennes rum. Hon tycker inte om att städa upp efter sig, men jag har kommit på något som fungerar speciellt när man ska plocka undan pussel. Då säger jag till henne att vi ska räkna hur många pusselbitar det är och samtidigt lägga tillbaka de i lådan. På det sättet får hon träna på att räkna och sen lära sig att plocka undan. Haha, jag lär mig nya trick varje dag!

Åkte och hämtade upp E från skolan, då han slutade 14.40. Vi åkte då hem och gjorde hans läxor, åt lite och sedan läste vi två böcker. Min värdmamma skulle komma hem på eftermiddagen så att vi kunde åka till skolan där C och E läser grekiska. På tisdagar har C sin lektion och på onsdagar har E sin. Men pga snöovädret så valde min värdmamma att bara åka dit för att visa mig vägen och sen åka hem igen. Det var heller ingen annan där när vi kom förutom läraren och en annan pojke i Cs klass. Tror inte att E har någon imorgon.

Det tog 1 timme för oss att åka hem, istället för 20 minuter. Det var riktiga bilköer nästan hela vägen och barnen blev riktigt otåliga och blev griniga. När vi kom hem åt vi middag; pasta med kyckling, sparris och pesto, rikrigt gott! Nu sitter jag här och äter choklad :P Någon får snart skicka mer choklad! Har 3 timmars bilfärd till närmaste IKEA nämligen.

Saknar er alla där hemma, men jag har det otroligt bra här så jag vill inte hem! (Bara för att få krama om er i så fall)

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback