Söndag

Jag vaknar väldigt tidigt här, redan vid 8.00 var jag pigg :P och jag vaknade inte av barnen utan de sov nog fortfarande då. Tror det är för att det bli rätt ljust här inne på morgonen. Men det är helt okej och det är bra när jag ska gå upp på en speciell tid.

Min värdmammas föräldrar stannade kvar här men sov på ett hotell här i närheten så de kom och åt frukost med oss imorse. De bor en bit bort, så de valde att stanna för att kunna umgås en lite längre tid. De är verkligen supertrevliga :) Gillar de skarpt! Vi åt våfflor och de är inte alls som hemma. Provade också att ha på sirap, men det var inte riktigt min grej :P

Efter frukosten skulle jag gå upp och borsta tänderna, vilket är helt normalt :P Då kommer C in och säger:"Vad gör du?" Då säger jag att jag borstar tänderna och jag får till svar: "Varför?". Haha, tydligen så borstar de bara tänderna på kvällen innan de går och lägger sig. De som har så dyr tandvård! Ska nog lära de att borsta tänderna två gånger om dagen. När jag sa det tyckte de att det var konstigt, både C och E.

Vid 12.00 åkte jag och min värdpappa iväg så att jag skulle få öva med att köra bilen. Vi åkte och tittade på var E går i skolan, var biblioteket låg, mataffären och en park som barnen gillar att leka i. Det är så lätt att köra med automat och det är så bra eftersom trafiken är lite "värre" här än i Sverige. Så jag behöver inte tänka på att växla eller så utan bara hålla koll på hur jag kör och resten av trafiken. Amerikanarna har väldigt bråttom har jag märkt. Under tiden som vi var ute och körde, vilket kanske var 50 minuter så tutade tre bilar på mig utan att jag hade gjort något fel. Sen har de lite annorlunda regler här, till exempel att man får svänga höger även fast det är rött.

På eftermiddagen kom min värdmammas syster hit som bor i London. Hon var precis som min värdmamma, lika positiv och trevlig :) Barnen älskar henne och de började nästan bråka om i vilket av deras rum som hon skulle sova i.

Jag var också själv med barnen idag, ungefär 1 timme på eftermiddagen då de vuxna åkte till huset som de renoverar. Vi lekte doktor och med några presenter som C fick igår. De är väldigt snälla mot varandra, men ibland kan de, speciellt C, bli arga på varandra. Men det gick bra och jag försöker att förklara för de att de ska vara snälla mot varandra, men de vill inte riktigt lyssna speciellt inte C :P

Till middag blev det hemmagjord pizza. Riktigt gott! En pizza var det bara ost på, en annan något kött och lök och den tredje var det pesto och tomater på. Vi började prata om att de älskar att laga mat och att jag kommer att få äta mycket olika sorters mat när jag är här. Sen kom det upp att jag var så smal och att jag säkert skulle gå upp 5-10 kilo under mitt år, haha! Jag ska inte låta det hända. Ska försöka att fixa ett gymkort :)

Det blev ett riktigt långt inlägg idag, men jag har ju lite att berätta. Saknar er jättemycket där hemma, men jag vill inte hem till Sverige än! :P

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback