Dag 1 - Måndag

Vid 9 på morgonen efter det jobbiga avskedet med min mamma åkte jag och pappa till Arlanda. Jag var inte speciellt nervös under bilresan, men sen när vi väl var framme kom nerverna krypandes fram. Vi gick in för att se vart jag skulle checka in och också möta upp de andra tjejerna som skulle med samma flyg. Vi skulle först flyga till Frankfurt och sedan därifrån till New York. Efter att vi alla hade checkat in var det dags att säga hej då. Då kom tårarna! Jag hade inte gråtit någonting innan. Kanske berodde på att jag tidigare inte hade föreställt mig att jag faktiskt skulle åka, men nu när man väl var på Arlanda så blev det mer verkligt.

Vi gick sedan till säkerhetskontrollen och jag fick ta av mig i princip allt :P Det pep nämligen när jag gick igenom och säkerhetsvakten bad mig att ta av mig skorna och gå igenom igen. Vet inte vad jag hade i skorna, haha!? Så man kan säga att jag förberedde mig på säkerhetskontrollen i USA.

Efter det skulle vi kolla vid vilken gate planet skulle gå ifrån och vi ser då att planet är 1 timme försenat. Det skulle nu avgå kl. 14.00 så det var bara att försöka hitta på något att göra. Planet blev dock ännu mer försenat och vi lämnade Arlanda och Sverige kl.14.50.

Flygresan till Frankfurt gick smidigt och inga större problem. När vi sedan skulle landa så kom piloten med en massa information om att det var flera plan som var inställda och att resenärerna på vårt plan hade blivit ombokade. Det hade vi fem tjejer också blivit. Så när planet hade landat sprang vi nästan till närmaste informationsdisk och fick då veta att vi skulle få åka med ett plan kl. 10.50 imorgon. Vi fick information om att vi skulle gå och få nya boardingpass, men vi virrade bort oss helt! Men efter att ha frågat tre olika i personalen på flygplatsen så kom vi rätt till slut.

Vi fick som sagt nya boardingpass till flyget som skulle gå dagen efter och blev inbokade på ett hotell här i Frankfurt. Så det är där vi är nu. Ingenting att klaga på egentligen, förutom den skumma buffén som hotellet erbjöd, haha. Vi har också utforskat hotellets spa-avdelning, vilket var väldigt mysigt.

Så vi fick en riktig start på detta år! Nu får vi bara hoppas att vi inte försover oss imorgon, för vi vill verkligen till New York nu!

Johanna

Kommentarer
• Jonna

Hej! Din blogg är jättebra. Mycket bra information. Men jag tror det skulle vara bättre med tex en wordpress-blogg där man kan göra flera "sidor" i en länkrad längst upp. (Tex som den här: http://www.sandili.se/wordpress/) Mer som en hemsida än en blogg. Det är svårt att veta vad du har uppdaterat senast just nu.

Hoppas du inte missförstår mig för idén är skitbra! Jättebra för oss som är precis i början av hela au pair-karusellen..!

2010-01-26 @ 15:43:22
URL: http://wordpress.com/
• Lina

Hej! Ja tänkte bara den där almenackan som du gjort, vilken sida gick du in på? För när ja skulle klicka på länken funkade de inte :P Väldigt bra blogg förresten :D

2010-01-26 @ 17:23:10
URL: http://linamedl.blogg.se/
• Johanna

Tack Jonna för tipset, men jag ska förklara varför jag har som jag har det på min blogg. Jag vill nämligen att inläggen ska komma i en viss ordning. Alltså att det första steget i processen ska stå högst upp så att man sedan bara kan rulla ner och följa förberedelserna på det sättet. Därför så ser man inte när jag har skrivit något nytt, men jag kan gärna skriva ett nytt inlägg varje gång som jag uppdaterar! Hoppas att det var ett bra svar och tack för att du läser bloggen :)

2010-01-26 @ 19:18:57
URL: http://johannaupair.blogg.se/
• Angelica

Hej johanna! Jag läste ett brev från Au Pair skolan och det stog att man inte kunde använda sin laptop där, utan fick ha de som dem hade där på skolan. Men du hade väl din laptop med dig? Jag ska ju ha med den iaf eftersom den blir mitt handbaggage.

Kram//Angelica

2010-04-14 @ 21:08:54
URL: http://mittarsomaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback