Dag 2 - Tisdag

Efter en ganska så bra natt på hotellet i Frankfurt var det dags att åka till flygplatsen för att förhoppningsvis komma iväg till New York. Det skulle gå en buss från hotellet vid kl.8.00 på morgonen, men det kom taxibilar så vi tog en taxi. Vi alla fem tjejer trängde ihop oss i en taxi och vi åkte iväg till flygplatsen.

Väl framme gick allting rätt smidigt. Eftersom vi inte behövde checka in vårt bagage så kunde vi gå direkt till säkerhetskontrollen. Mina stövlar pep igen när jag gick igenom metalldetektorn! Förstår inte vad det är som gör att de piper. Planet skulle alltså lyfta kl. 10.55 och vi var framme vid gaten vid 9.30 ungefär.

Planet var ett Jumbo Jet, vilket jag aldrig har åkt med förut, så det var spännande, haha! Jag satt med Caroline och Frida under den ungefär 8 timmars långa flygresa. Resan gick bra, men jag var väldigt trött plus att jag fick huvudvärk. Inte kul! Min kropp klarar verkligen inte sådär långa flygturer.

Väl framme i New York så skulle vi gå igenom kontrollen för visumet och jag var så nervös för att jag inte skulle komma in, men det var inga som helst problem. Sen var det bara att plocka upp bagaget som faktiskt kom, båda väskorna och jag var därför väldigt glad resten av dagen :D

Vi blev hämtade av en minibuss som skulle ta oss till skolan. Under hela den resan som tog ungefär 50 minuter mådde jag så illa att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Men det gick över nästan precis innan vi skulle hoppa av. Det var lite snöigt och blåsigt när vi kom fram och det har varit så resten av eftermiddagen och kvällen. När vi kom in på skolan fick vi lite information om vad som skulle hända under de kommande dagarna och sådär.

Klockan blev framåt 15.00 då vi skulle till lektionerna som pågick. Jag, Frida och Josefine går i samma klass tillsammans med Ida som också är från Sverige. Hon kom hit på måndagen eftersom hon hann med flyget den dagen. Vi tittade på en film som handlade om tre barn som hade blivit skakade när de var små och budskapet med filmen var ”You should never shake a baby!”. Sen skulle vi pyssla och göra någonting till våra värdbarn. Vi ska presentera vad vi har gjort imorgon, HJÄLP!!

Jag fick en låda med lite smått och gott i av min värdfamilj. Väldigt snällt av de :) blev riktigt glad och nu känns det ännu bättre att åka till de på fredag. I lådan fanns bla biljett till NY-touren på torsdag och också biljett för att åka upp i Rockefeller Center, en keps, vattenflaska, I love NY t-shirt och lite annat.

På kvällen sen blev det internationell Sing-a-long, vilket var riktigt skoj! Vi svenskar sjöng hajsången, först på svenska och sedan på engelska. Jag tror att de flesta tyckte att det var bra när de väl hörde texten på engelska.

Imorgon är det lektioner hela dagen och på kvällen kommer polisen hit. Jag har det i alla fall jättebra och har superkul med mina svenska tjejer!

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback