Dag 3 - Onsdag

Idag har det varit en väldigt lång dag. Började med att jag skulle ta en dusch, inte kul! Fick inte igång duschen i början utan den tredje duschen som jag provade fick jag igång. Inget fräscht duschrum kan jag säga, men jag vill samtidigt inte gå runt och lukta svett haha!!

Frukosten var god, lunchen helt okej och middagen kunde jag inte äta mycket av. Så jag går runt och är lite småhungrig hela tiden, men jag får skylla mig själv. Men å andra sidan så är inte maten bra här!

Vi har haft lektioner idag, hela dagen. Första passet var mellan 8.15 till 12.00 och sen från 13.00 till 17.45. Och ja, man är väldigt trött på slutet. Nu på kvällen skulle det ha kommit en polisman hit men han hade glömt bort eller något sådant så han ska komma hit imorgon istället. Idag har vi pratat om hur man kan undvika olyckor, vi har också gjort projekt om barn i de åldrar som man själv ska ta hand om (jag gjorde bara om barn mellan 7-8 år) och sen har vi lärt oss om hur man kommunicerar bäst med sin värdfamilj. Vi har fått en arbetsbok här på skolan som man kommer att ha användning för under sitt år.

Jag har det väldigt roligt med mina svenska tjejer; Caroline, Frida, Josefine, Ida, Linnea och Lina. Mycket trevliga! Det är tråkigt dock att vi snart måste skilja på oss. På fredag åker vi nämligen till våra värdfamiljer, men vi kommer alla bo runt New York förutom Linnea som ska till Kalifornien. Ida kommer dessutom att bo ganska så nära mig :) Det är konstigt att man kan komma så nära några man endast har känt i några dagar.

Det är fullt upp hela dagarna här på Long Island och man är helt slut efter en skoldag. Imorgon blir en rolig dag! Då ska vi nämligen åka till New York City och det ska bli så himla roligt :D Snälla som mina värdföräldrar är så har de betalat för den guidade turen och turen upp i Rockefeller Center! Sen på fredag får jag äntligen lämna den här skolan och åka till min värdfamilj. Jag tycker heller inte om att bo i mina resväskor (som jag gör nu), så det ska bli skönt att få packa upp. Ska dock inte packa upp allt eftersom jag bara ska bo där i 1 månad, sen ska vi flytta till deras ”riktiga” hus som de har renoverat.

Johanna

Kommentarer
• Angelica

Hej,

låter som du har det jätte skoj. Hur många är de ungefär som är i samma skola som dig? Är det svårt att förstå vad dem säger när dem pratar engelska :)

Ska nämligen själv åka till usa i augusti. Hoppas du får det toppen hos din värdfamilj sen :)



Kram

2010-02-18 @ 19:22:22
URL: http://amartinsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback