Dag 4 - Torsdag

Idag var det dags för trippen till New York City! Så som vi har väntat :P

På morgonen fick vi besök av en polisman. Han var en rolig figur, haha! Han pratade om vad vi fick och inte fick göra under vår vistelse här i USA. Efter det hade vi lektion då vi presenterade våra projekt mm. I slutet fick vi våra certifikat som visade att vi hade klarat skolan :)

12.30 åkte vi in till New York City och jag älskar den staden! Först hade vi en guidad tur då vi åkte buss runt Manhattan. Vi åkte båt med Staten Island Ferry för att få se Frihetsgudinnan. Vid 18.00 åkte vi upp i Rockefeller Center (Top of The Rock). Vi hade tur med vädret så det blev riktigt fina bilder :)

Vi hade sedan lite fritid då vi gick till Times Square (Josefine, Frida, Caroline och jag) för att ta kort. Vi gick också in i en jättestor M&M-butik. Två våningar med M&M-godis och en massa annat. Självklart blev det ett besök i en souvenirbutik och jag köpte en magnet med New York skyline på :)

Bussen gick sean tillbaka till skolan vid 20.30 och vi kom fram lite efter 22.00. Imorgon ska vi alla till våra värdfamiljer och jag är lite nervös. Blir nog mer imorgon tror jag. Ska bli skönt att åka från skolan, men inte från mina nya svenska vänner. Men vi får träffas under det kommande året!

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback