Dag 5 - Fredag

Klockan 8.00 hade vi den sista samlingen där de gick igenom hur det skulle gå till när vi skulle "checka ut", vi fick också fylla i en utvärdering. Vid 9.00 var det dags att hoppa på bussen och ingen av de andra svenska tjejerna skulle med på på min buss. Vi åkte alla med olika bussar. Det var riktigt jobbigt att säga hej då, även fast vi bara har känt varandra i några dagar. Men man kommer varandra så himla nära när man är i samma situation. Det kom tårar när vi skulle säga hej då. Nu skulle man helt plötsligt vara själv och det kändes konstigt.

Jag kom fram till flygplatsen lite efter 10.00 och mitt flyg gick inte förens 18.00. Så jag checkade in mina väskor, åt av lunchen som man fick med sig från skolan och sedan gck jag igenom säkerhetskontrollen.

Gick förbi en liten butik där jag köpte en I love NY - t-shirt, i en mindre storlek den här gången, och sen satte jag mig för att vänta.

När det väl var dags att hoppa på planet blir jag riktigt nervös. Planet var jättelitet och det var kanske 10 rader med två säten på vardera sida. Starten var otroligt jobbig och det kuppade rejält. Ett tag trodde jag att vi inte skulle kunna ta oss upp i luften. Det är stor skillnad på att åka ett Jumbo Jet (som vi gjorde till NY) och ett litet propellerflygplan. Tror inte att jag kommer åka ett sådant litet plan igen :P

När vi hade landat så skulle jag träffa min värdfamilj. Värdpappan kom och hämtade mig och innan vi åkte hem hämtade vi mat som vi skulle äta. Det blev indisk mat, vilket jag aldrig hade testat förut. Sen åkte vi hem och jag fick en liten rundtur i huset. Efter 10 minuter kom barnen hem. Min värdmamma hade varit med i en danstävling på hennes skola där hon undervisar och barnen hade varit där och tittat med barnvakten. De var inte alls så blyga och de började genast att visa mig alla sina saker och sådär. I mitt rum hade de satt upp en skylt som de hade gjort med deras förra Au Pair. Det stod (fast på engelska): "Välkommen till vår familj Johanna" :)

Efter en timme eller så kom min värdmamma hem och vi satte oss och åt mat. Indisk mat är väl kanske inte min favorit, men det var helt okej. Under tiden satt vi och pratade om allt möjligt. Vid 22.00 gick jag upp till mitt rum för att sova, vilket jag verkligen behövde.

Första intrycket var bara bra. Det känns konstigt såhär i början, men man vänjer sig.

Johanna

Kommentarer
• Lollo ♥

Hej Johanna! :D



Jag har en fråga. Jag och min kusin har ett projektarbete som handlar om resan till au pair livet. Eftersom det är ett projekt arbete behöver vi göra lite mer än en vanlig au pair blogg och en av sakerna vi vill lägga upp är hur det är från och med kvällen innan man ska ta flyget till new york till att man kommer hem till värdfamiljen. Jag undrar då om du skulle vilja hjälpa oss med detta då vi själva inte kommer åka innan projektarbetet ska lämnas in. Skulle jag kunna få ta från dina inlägg och sedan ha dig som gäst bloggare ungefär? :D



MVH Lollo

2010-03-19 @ 07:07:55
URL: http://lollohellobaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback