Hälsoundersökning

För att få åka som Au Pair måste man vara vid god hälsa och man ska därför göra en hälsoundersökning. Formuläret får du av Cultural Care när du har blivit antagen till programmet, men gör den inte förens du har fått en värdfamilj. Jag vet inte hur det är för andra organisationer, utan bara hur det går till med CC.

Formuläret består av 11 frågor och det är inte några som helst komplicerade frågor, de måste fyllas i av en läkare.  Man kollar hur mycket man väger, hur lång man är, om synen är bra, blodtryck och om man har haft eller har några allvarliga sjukdomar mm. Sedan ska man fylla i de vaccinationer som man har fått och sen är det klart!

Skicka sedan in originalet till Cultural Care och behåll en kopia som du tar med dig till USA.

Johanna

Kommentarer
• n

heej, jag undrar om läkaren kollar igenom sjukjournaler ? vet du det ? det är så att jag har haft ätstörning och varit inlagd för det nyligen, så jag är rädd att jag inte blir godkänd på hälsoundersökningen, även om jag är 100 % frisk när kontrollen görs... vad tror du ?



svara gärna på min hotmail :)

2010-01-25 @ 15:08:54
• Rikardsine

Hi! Your website is really interesting! I like it!

2012-07-27 @ 08:54:50
URL: http://rikardsine.blogmakale.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback