Inte långt kvar

Om 3 dagar vid den här tiden kommer jag att sitta på en buss till New York City. Förmodligen se hela Manhattan innan bussen går genom Lincoln Tunnel, haha! Sen ska jag kliva av och förhoppningsvis se mina föräldrar och lillebror stå och vänta (om de hittar och är i tid). Ska bli väldigt roligt att ha de här!

Idag har dagen gått väldigt snabbt. E hade tennis på förmiddagen så jag och C var hemma själva. Passade på att tvätta mina handdukar och badrumsmatta och jag dammsög också mitt rum. Vi hämtade upp E vid 12 och åkte sedan hem för att äta lunch. Efter lunchen tog vi ett dopp i poolen men det började regna så vi fick gå in. Vi bakade då chokladbollar och de blev goda. Min värdmamma tycker verkligen om dem! Barnen jobbade sedan i sina böcker och jag gjorde iordning lite frukt som snack plus att vi hade chokladbollarna.

Vi lekte inomhus fram till 16.30 ungefär då vi städade upp och gick sedan ut för att spela lite basket. Min värdpappa kom hem strax efter 17 och jag slutade då för dagen.

Det som jag skrev innan det här inlägget är något som vekligen händer med mig just nu. Man kommer hit utan att känna en enda person och man ska lära känna familjen som man bor hos och man ska också lära känna nya vänner. Allt det här har fått mig att tänka på hur jag har förändrats som person och innan jag åkte hit kände jag inte så mycket av det men nu när man har varit ifrån sina nära och kära ett tag så påminns man om hur bra man faktiskt hade det hemma. Jag åkte hit för att få uppleva något nytt och komma bort från min tråkiga vardag hemma. Nu när jag är här längtar jag tillbaka till mitt riktiga liv. För att här lever man i en bubbla och det är som en paus från sitt liv. Det är som att man trycker på pausknappen och ett år senare så trycker man på play igen. Det är konstigt men sant. Ibland är jag bara så glad över att jag inte behöver sitta på Arbetsförmedlingen eller på någon föreläsning på högskolan. Tror nog aldrig att man blir riktigt nöjd!

Johanna

Kommentarer
• Mamma

Hej Johanna! Nu har vi börjat packa nu ses vi snart.Längtar..... Kramar Mamma

2010-07-20 @ 10:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback