Varm dag

E hade läsning idag mellan 9.30 och 11.30 så då passade jag och C på att besöka biblioteket i Clifton Park. Det var mycket större än det som vi brukar åka till. Så nu vet jag vad vi alltid ska göra när E har läsning. Efter att E var klar åkte vi till mataffären för att handla till middagen.

Vi kom hem och städerskan var fortfarande kvar. Tänkte då att barnen kunde få bada i poolen innan vi skulle äta. E var först med att hoppa i men C hann inte innan hon slog i lilltån i marken och halva tånageln gick av. Så det var bara att gå ut från poolen och plåstra om henne. Vi hade vår lunch och sedan lekte vi lite inomhus. Barnen jobbade i sina böcker, E har matte och C har alfabetet, i ca 1 timme innan vi hade lite fruktsallad.

Lite senare tog vi ett dopp i poolen och den här gången låg det en liten chipmunk (vad är det på svenska?) där, eller i filtret. Ville absolut inte ta upp den därifrån så den fick ligga kvar tills min värdpappa kom hem :P Började sedan med middagen vid 17.30, sallad :) Som blev mycket god!

Någon som kan förstå att jag har varit borta i 5 månader!? Jag kan knappt det. Trodde aldrig att jag skulle klara det när jag fortfarande var hemma i Sverige. Men nu sitter jag här och ser fram emot de kommande 7 månaderna som jag har kvar i detta land. Eller tycker ni att jag ska förlänga?

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback