Silver Bay

Nu ska jag uppdatera er om min helg på Silver Bay!

Silver Bay är ett ställe som ligger vid Lake George ungefär 2 timmar från där jag bor. Kursen är endast för Au Pairer och en helgkurs ger 3 credits. Under helgen har man olika lektioner som man själv väljer vad man vill göra under och det är ingenting som kräver att man läser på eller pluggar under helgens gång.

Jag åkte upp dit med Hannah, Laura och Danielle. Laura bor i Saratoga Springs och är i min Au Pair-grupp och Danielle är kompis med Laura. Hon bor annars i Florida, men var och hälsade på. Vi åkte alltså dit på Fredagen så att vi var där vid 20.30 ungefär. Vi fick våra rumsnycklar, göra våra namnskyltar, välja vilka kurser vi ville läsa och sen fick vi äta middag. Vid 22.00 var det sedan ett litet välkomstmöte där de gick igenom vad som skulle hända under helgen och sådär. Min LCC håller i den här helgkursen, men han kände inte igen mig och Hannah. Haha, snacka om att ha koll :P

På Lördagen såg schemat ut såhär (enligt mina val om kurser):
9.00-10.25 - Digital Photography
10.30-11.55 - American History Highlights
13.00-15.45 - Scrapbooking

På kvällen var det något som kallades för Spontaneous Melodrama där några (inklusive jag själv) fick en roll och en av ledarna läste upp en historia och sen skulle "skådespelarna" göra precis som han läste. Jag var en katt och fick ha på mig en sorts kattmössa, haha :P Men det var riktigt roligt! Efter det blev vi underhållna av The Silver Bay Show. Hur kul som helst :)

Söndagens schema:
9.00-10.15 - Manage Your Life: Tips to help control your time and money
10.15-11.30 - Cultural Differences In Parenting

Vi fick sedan lunch och kursen var sedan slut.

Jag tycker att den här helgkursen var riktigt bra. Vi fick bo på ett hotell i mysig miljö (precis vid vattnet), maten var god och man fick komma ut ur huset för en hel helg. Det var verkligen som semester ;) Och man fick 3 credits för att nästan inte gör någonting! Dock har jag en läxa som jag måste göra, men det ska inte vara så svårt. Jag ska skriva 5 sidor om mig själv och 5 sidor om en stad här eller något annat typiskt amerikanskt.

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback