Underbar dag

Har haft en riktigt bra dag med mina värdbarn idag! Det är sådana här dagar som man älskar livet som Au Pair :) På förmiddagen lekte jag och C affär i hennes rum i ungefär 2 timmar. Min värdmamma var hemma idag så vi åkte iväg med henne för att äta lunch. När vi kom hem var vi lite småtrötta så C bytte om till pyjamas och så la vi oss i min säng och läste böcker. C gjorde också världens roligaste grej som jag filmade med min kamera. Skrattar varje gång jag ser den, haha!

Det var sedan dags att åka och hämta upp E. Efter att jag tvingat honom att göra sin läxa så gick vi ut för att leka. Vi lekte att barnen var poliser och att jag var deras chef som tog de ut på olika uppdrag. Leken slutade med att båda två var drakar som kastade gräs på varandra (och på mig :P). Det var i alla fall en riktigt trevlig eftermiddag, eller ja hela dagen har varit bra!

Igår var det Au Pair-möte och det var helt onödigt. Vi fick lära oss att aldrig lämna ett barn själv i en pool och att alltid titta om lekparken är ordentligt byggd, haha. Så nu måste alla Au Pairer bli små kontrollfreak som måste kolla om rutchkanan är hel eller om de springer runt med en tröja med snören på.

Nu ska vi snart äta middag och sen ska jag ta en tripp till gymmet. Behöver svettas lite, haha :P Sen ska jag hem och läsa min underbart braiga (vet att det inte är ett ord :P) bok!

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback