Varning: Långt inlägg!

Nu ska jag ge er en uppdatering av vad som har hänt de senaste dagarna!

I helgen var vi till New York City och det var hur bra som helst. Vi bodde på ett hostel som hette Pink In The City och det låg på Upper West Side (86:e gatan). Hostelet var bara för tjejer så det var bra :) Vi åkte buss härifrån Albany klockan 7 på morgonen och vi tog oss sedan till hostelet. Det tog lite dit att hitta dit eftersom vi hamnade lite fel :P Men till slut så kom vi fram.

Vi skulle sedan leta på någonstans att äta frukost/lunch men det var inte det lättaste. Det blev en Starbucks när vi väl hade kommit fram till Columbus Circle och vi båda var överlyckliga när jag hittade på skylten, haha! (Speciellt Emelie tror jag :P). Då hade klockan redan blivit 13.30 så vi var rätt hungriga och trötta. Vi promenerade sedan ner till Times Square och de hade någon marknad på Broadway så vi strosa igenom där. Väl framme på Times Square så blev det fotografering och till vår stora sorg så hade inte den nya Forever 21-butiken öppnat än :( Men den får jag besöka nästa gång jag åker dit :D

Vi hann också besöka M&M-butiken, Macy's, olika klädbutiker och sedan var det dags för att äta middag. Vi hamnade tillslut på ett ställe som heter Friday's. Åt hamburgare båda två och det var så himla gott! Hoppade sedan på tunnelbanan och åkte upp till Upper East Side där det var dags för bio. Dock var vi tidiga så vi gick till Starbucks och vilade våra stackars ben :P Bion som vi såg var Sex And The City 2 och den var bra. Dock tycker jag att den första är bättre, men det var en väldigt bra avslutning på dagen. Vi var tillbaka på hostelet vid 1.30 skulle jag tro och vi somnade direkt.

På Söndagen så åkte vi upp i Empire State Building. Det var ingen kö så det var perfekt men det var dock lite dimmigt. Men vi njöt av utsikten ändå :) Det hanns också med lite shopping och middagen åt vi på Olive Garden. Blev serverade av en liten söt kile vid namn Michael, haha :P Vi var helt slut när bussen sedan gick hemåt vid 18.20. Somnade lika snabbt den här gången också.

Under hela helgen i New York så räknade vi alla svenskar som vi hörde och vi kom upp i 35 stycken. Haha! Men det är sant, man blir helt ställd när man hör svenska runt omkring ;)

Måndag och Tisdag har jag jobbat som vanligt. På Måndagskvällen åkte jag och Emelie till Cheesecake Factory för lite efterrätt och oj så gott det var! Igår kväll var vi på Starbucks och till min stora glädje så har jag upptäckt att de har iced chai latte :D Den var hur god som helst!

Idag var det dags att säga hej då :( Efter 12 underbara dagar och 744 foton tagna. Känns så tomt utan henne här, men jag är så glad att hon tog sig hit och vi har haft så himla kul tillsammans. Vi ses snart igen syster och nästa sommar blir det solsemester :) Lita på det!

Johanna

Kommentarer
• Sigrid

kan inte fatta att du varit borta såå länge!



Det känns som du lämnade Sverige i går! Ha, skämt och sido! Snart är jag på samma sida av atlanten som du :)

2010-06-24 @ 08:22:00
URL: http://sigridiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback