6:e veckan

Är nu inne på min 6:e vecka i USA! Vart tog veckorna vägen? Känns inte som att det var så längesen jag var på Au Pair-skolan :P

Idag har det varit grått och tråkigt väder, lite regn har kommit också :/ Inte alls lika kul som strålande solsken och blå himmel!

Vaknade vid 3.30 imorse av att jag var så himla törstig och jag hade inget vatten i mitt rum. Ville inte gå ner i köket heller för vi har en grind vid trappan som låter som bara den när man öppnar den. Så jag låg kvar i sängen för att försöka somna om, men det gick inte. Lyssnade på min iPod fram till 6.30 då jag somnade. Gick upp vid 7.30 då klockan ringde.

Dagen har gått snabbt idag. Tog det mest lugnt på förmiddagen med C, läste lite böcker och så. Skjutsade sedan henne till skolan och jag blev ledig i 2 timmar. Åkte till banken för att sätta in mina checkar med de 2 senaste lönerna :P Alltid kul med pengar, haha!

Åkte och hämtade upp både E och C och åkte sedan vidare till fiollektionen. Jag och C åkte hem när min värdmamma kom dit. Sen har vi ätit middag, blev mat över så jag behöver inte laga middag imorgon :P

Tack för alla kommentarer! Fortsätt med det, alltid lika kul :) Blir så glad över att ni uppskattar min blogg. Det gör att jag vill fortsätta skriva!

Johanna

Kommentarer
• marieke- blivande aupair

Hur ofta får du laga mat? Det verkar som om du får göra det mycket :)

2010-03-23 @ 12:32:45
URL: http://maarieke.blogg.se/
• Angelica

Tänkte på en sak när du skrev att din värdfamilj läser din blogg.... hur går det till för de kan väl inte svenska? nyfiken

//Angelica

2010-03-23 @ 21:46:29
URL: http://mittarsomaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback