Chai latte

Mulet väder idag och lite småkallt, men jag överlever :P Sitter och dricker en chai latte från Starbucks och lyssnar på torktumlaren som torkar min tvätt, haha. Au Pair-livet är rätt bra!

Barnen är i skolan just nu och jag ska hämta de om 1 timme. Har varit till mataffären (som för övrigt är öppen 24 timmar om dygnet med C på morgonen. Hon skulle nämligen ha piknick i skolan så då skulle hon ha med sig juice och något att äta. Kom hem och vi läste då lite böcker innan det var dags för lunch. Jag tog den sista biff enchiladan som blev kvar från igår, så himla gott! C var så rolig, hon sa: "Johanna, det enda som jag tyckte om med din middag var osten", haha! Hon är helt tokig i ost :P Men hon var också väldigt gullig och sa: "Jag kommer att sakna dig jätteycket när du åker hem", även fast jag bara har varit här i tre veckor :) När vi skulle åka iväg till skolan sa hon att jag var den bästa Au Pairen i världen :) Vilken tur man hade som hamnade här!

Ikväll ska jag på bio med några av de andra tjejerna här i området. Tror att vi ska se filmen Remember Me. Ska i alla fall bli kul att komma ut lite. I helgen ska jag försöka att titta på Melodifestivalen, det är ju trots allt final!

På Måndag har jag varit i USA i 1 månad och jag kommer därför att lägga upp en lista här på allt som jag har hunnit med under den tiden :) Kommer sedan att fylla på den varje månad!

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback