Cheescake Factory

Det var jätteskönt att prata med mamma och pappa på skype idag :) Vi pratade i över en timme!

Vid 13.30 ungefär åkte jag iväg till Colonie Center, vilket ligger ca 10 minuter härifrån. Jag hittade dit och jag är så stolt, haha! Där träffade jag fyra andra svenska Au Pairer vilket var riktigt skoj. Vi åt lunch på Cheesecake Factory och det var så himla gott! Först åt jag nachos med ost, tomater, kyckling, guacemole och typ crème fraiche. Det var bara en aptitretare/förrätt, men det var så himla mycket! Efter det var det dags för cheesecake :) Det fanns så himla många olika så jag hade svårt att välja vilken jag skulle ta. Valde tillslut en med kaksmet och chokladbitar i med valnötter uppepå. Mums säger jag bara! Om jag går dit regelbundet kommer ingen att känna igen mig när jag kommer hem till Sverige, haha.

Kom hem vid 17.30 och som tur var så hade mina värdföräldrar inte börjat med middagen än :P De provade nya recept idag och först åt vi en soppa med bladspenat och ägg i, tyckte om den. Sen var det några slags nudlar med räkor till, vilket också var gott.

Vi har bestämt en liten rolig sak. Varje vecka ska jag lära familjen ett ord/en fras på svenska och sen ska de lära mig samma ord/fras fast på grekiska :) Veckans fras är "god morgon". I slutet av det här året kommer de att kunna många ord på svenska och jag många på grekiska. Får se om vi håller det!

Imorgon är det jobbdag igen. Ska skjutsa E till skolan för mina värdföräldrar skulle ha "ett möte" med elektrikern som fixar med huset. Tydligen hade han haft sönder ljuskronan som de ska ha över matbordet, så de skulle prata om det vid 7.30 imorgon bitti. Men det blir nog inga problem :) C har skola imorgon också, på eftermiddagen, så henne ska jag skjutsa. Då har jag ledigt i 2 timmar innan jag ska hämta upp både E och C från skolan. Sen har E fiollektion också, men jag vet inte om det är jag som ska skjutsa honom dit. Var aldrig med dit förra veckan, så vi får se hur det blir. Ska försöka hinna med att tvätta lite imorgon också, mina kläder håller på att ta slut :P Eller är det dags för lite shopping kanske? :P

Johanna

Kommentarer
• malin

dom har tur, God Morgon är ju ganska likt Good Morning ;D haha ..

2010-03-01 @ 15:41:39
URL: http://wakoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback