En dag i lekparken

Nästa vecka är sista veckan i det här huset. Nästa helg är det flytta som gäller! Ska bli riktigt kul och skönt :) Min värdmamma kan knappt vänta med att få allt organiserat i det andra huset. Inte jag heller :P

Idag kom städerskan hit för att städa huset. Jag och C gick ut när det var dags för henne att städa nedervåningen. Vi hoppade hage, spelade lite tennis och fotboll och C cyklade också lite. Solen har skinit hela dagen och det var 20 grader ute på eftermiddagen, hur skönt som helst! Var riktigt trött under middagen men på något konstigt sätt så hade barnen hur mycket energi som helst. Börja fundera på om jag också hade sådär mycket energi när jag var i deras ålder :P

När vi har kommit till det nya huset ska jag börja jobba på at få barnen att bete sig lite bättre. Jag tror nämligen inte att deras förra Au Pair var bra på att säga nej och lät de därför fortsätta med sitt dåliga beteende. Jag kommer inte låta det hända. Vill att mina värdföräldrar ska se att jag gör ett bra jobb genom att barnen uppför sig bättre. De är bra barn, men ibland kan de ha alldeles för mycket energi och beter sig då löjligt. Men det ska vi ändra på, haha!

Hjälpte min värdmamma att laga middagen idag. Skulle egentligen ha gjort det själv men nu behövde jag bara göra potatismos eftersom min värdmamma hade köpt fläskkotletter. Det var riktigt gott :) Var bra att jag inte behövde komma på något att laga för jag var så trött på eftermiddagen. Känns att man har varit ute ett par timmar idag!

Imorgon funderar jag på att göra chokladbollar med barnen. Om det är fint väder som det var idag är vi nog dock ute. Jobbar till 17.00 imorgon. Mina värdföräldrar ska ut och äta middag, men de har fixat barnvakt så jag behöver inte jobba. Eller jag skulle inte ens ha kunnat jobbat pga mina jobbtimmar. Ska då träffa Hannah och Tanja för att gå på bio :) Vi ska se Remember Me, som vi inte gick och såg förra veckan. Ska bli kul! Nu ska jag vila :P

Johanna

Kommentarer
• Katarina

20 grader det längtar man till här där det är snöblask nu :).Det är så kul att läsa din blogg och se vad du gör för något om dagarna,verkar vara en toppenfamilj saknar dig.



kramis

2010-03-19 @ 14:22:21
URL: http://gizmosmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback