Improviserad middag

Au Pair-mötet igår var helt okej. Vi firade allas födelsedagar genom att äta tårta och glass :P Var väl kanske inte som jag trodde att det skulle vara, men men. Det som jag tyckte var "dåligt" var att min LCC frågade: "Har vi några nya Au Pairer här?" Och då svarade jag och efter det gick han bara vidare. Ingen presentation av sig själv eller något välkomnade. Man fick heller inte veta vad alla i gruppen hette, vilket vad tråkigt. Vi pratade heller ingenting om själva Au Pair-jobbet utan min LCC berättade om sin resa till Sydafrika som han hade gjort för First Aid. Det slutade med att vi alla skulle komma på något att göra för att samla ihop pengar till First Aid, så att de kan hjälpa fler barn i Sydafrika. Får se hur det går. Eftersom att mötet inte ens handlade om Au Pair-jobb så kändes det ganska så onödigt om jag ska var helt ärlig. Efter mötet åkte jag med Hannah och Tanja till Starbucks. Där träffade vi också Silke och Lisa :) Kom hem vid 22.30, helt död! :P

Ikväll ska jag gå och lägga mig tidigt, är riktigt trött! Har varit fint vårväder idag så har varit ute mycket med barnen :) Jag och C tog en tripp till vattentornet här innan vi åkte till mataffären. Ville ta kort på det eftersom det står Latham på det :P C tyckte det var kul att gå på äventyr, haha! Men hon var inte glad hela dagen. Innan vi skulle på musikklassen så bad hon mig att sätta upp hennes hår i en hästsvans. Hon har inte så långt hår så jag brukar göra en liten med det översta håret och hon blev helt tokig och började grina och skrika: "Jag sa att jag ville ha en vanlig hästsvans, gör om!". Hon kan börja gråta över ingenting och då sa jag åt henne att jag inte tänkte göra någon ny om hon fortsatte att gråta. Ett tag skrek hon att hon ville att den gamla Au Pairen skulle komma tillbaka (troligen eftersom hon aldrig sa nej eller liknande). Det tog sin lilla tid innan hon sa förlåt och vi kunde åka iväg till musikklassen.

På eftermiddagen hade C grekiska så jag skjutsade henne dit. Jag och E åkte sedan hem och var ute resten av eftermiddagen. Jag gick dock in vid 17.30 för att börja med maten. Jag gjorde en pastarätt med lax, spenat och fetaost. Improviserade bara och det blev riktigt gott! :) Får se vad jag ska laga på Torsdag. Min värdpappa kom hem lite senare idag, men han hade köpt med sig lite efterrätt från ett bageri. Ett bra avslut på dagen!

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback