Köttbullar

Jag stod alltså för middagen idag och jag gjorde köttbullar :) Fick lite hjälp av mina värdbarn också. De blev jättegoda och det tyckte alla i min värdfamilj också! Det blev en succé :D

Imorse, vid 9.45 ungefär, blev jag och C upphämtade av Hannah. Vi skulle åka till The New York State Museum som ligger i downtown Albany. Jag tyckte om det :) Det var några andra Au Pairer med också; Tanja, Silke och Jana. Så det var trevligt att träffa de igen. Vi åkte hem vid 12.30 och när vi kom hem tog vi lite att äta och sen åkte vi till mataffären. Hittade det som vi skulle ha till kvällens middag och vi åkte sedan hem. Upptäckte när vi gick till bilen att affären som jag hade blivit tipsad om (som har grejer till scrapbooking) ligger precis vid mataffären :) Jag behöver alltså inte åka så långt! Så det blir nog ett besök där i helgen.

Vi åkte och hämtade upp E från skolan och sen åkte vi hem och lekte spioner ;) De tycker att det är jättekul och jag försöker att få de att skratta genom att fåna mig :P Det är bra att jag får de att skratta. Min värdmamma sa till mig idag att hon kan se att barnen trivs med mig och jag kan bara säge detsamma. De är så himla bra barn! De är riktigt gulliga och snälla!

Vi kommer nog att flytta in i huset den 26 mars. Till och med jag längtar tills flytten blir av :P Jag vill packa upp helt och få saker iordning. Just nu känns det som att jag snart ska åka hem eftersom mina resväskor ligger på golvet och nästan hälften av mina saker ligger kvar där i.

Imorgon är det fredag! Känns inte som det var så längesen jag skrev det sist :P C har musikklass imorgon, vet inte riktigt vad de gör där så det får vi se imorgon, tror att jag ska vara med henne där inne men jag vet inte. Få uppdatera om det imorgon. Sen har hon skola och då är jag ledig :) Ska då åka till banken (måste fixa så att min email är rätt), slinka in i mataffären och köpa fredagsgodis :P (ja, jag kommer bli 10 kg tyngre, haha) och sen ska jag titta in i butiken med scrapbookingsakerna.

Nu ska jag fortsätta med det svenska. Playkanalerna, here I come!

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback