Lite ledigt

Jag har ca 1 timme och 10 minuter kvar på min lediga tid för den här dagen sen är det dags att hämta upp barnen från deras skolor. Men jag älskar verkligen att köra bil här, haha! När barnen åker med vill mina värdföräldrar att jag spelar en CD-skiva med barnsånger på, tydligen så hade deras förra Au Pair slarvat med det och låtit de lyssna på vanlig radio vilket har gjort att de kan sånger med ord som de inte ska kunna. Men när jag är själv i bilen lyssnar jag på radio (92,3 tror jag att det är) på högsta volym :P Behöver lyssna på något annat än barnsånger, kommer nog kunna de utantill snart :P

Imorse var jag, C och min värdmamma på skolan som C förhoppningsvis ska börja på i höst. Min värdmamma hade skrivit upp henne till fem eftermiddagar i veckan, så det kommer nog att bli bra :) Det var heller inte alls svårt att hitta dit. Efter det var vi till deras hus och de har kommit en bra bit sen vi var där sist. Köket kommer nog bli min favoritplats, så himla fint (och stort). Jag kommer nog trivas där lika bra som min värdfamilj gör. De saknar deras hus och de vill flytta tillbaka så snart som möjligt.

När vi kom hem visade min värdmamma mig hur GPSen fungerade. Ska använda den idag när vi ska till Es lektion i grekiska, hoppas att vi hamnar rätt! Sen ska jag åka hem igen med C och min värdpappa hämtar upp E när hans lektion är slut.

I helgen ska vi till universitetet som min värdmamma undervisar på och kolla på en dansuppvisning som de har varje år. Det ska tydligen vara jättebra så min värdmamma har köpt biljetter dit :) Så jag tar nog shoppingcentret på Söndag.

Min värdmamma sa också idag att jag nog är den sista Au Pairen som de kommer att ha. När båda barnen går i skolan hela dagarna så kommer de nog inte behöva ha en Au Pair.

Johanna

Kommentarer
• kemmie

Hej!

Betyder det om du vill förlänga dit år stt du inte kan det, i alla fall med den familjen?

2010-03-04 @ 12:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback