Lite svenskt i vardagen

De senaste dagarna har det regnat och regnat. Inte kul alls, men idag köpte jag ett par gummistövlar! Älskar de, de är svarta med prickar på i olika färger. Min värdmamma tyckte att det var ett bra köp som jag hade gjort, haha!

I Måndags var jag och C till en liten butik där de säljer mat från olika länder. Det är i den butiken som min värdmamma köpte lingonsylten. Jag skulle nämligen köpa en ny burk och hoppades på att hitta något mer från Sverige, vilket jag gjorde! Så nu finns det Wasa knäckebröd och pepparkakor i köket :) Barnen älskar pepparkakorna men är inte så förtjusta i knäckebrödet :P Det känns bra att ha något från Sverige, men det är lite dyrare så kommer nog inte köpa det allt för ofta, men det är kul att det finns.

Mina resväskor ligger nu uppe på vinden och det gör att jag känner mer och mer att jag bor här. Mitt rum är så mysigt! Förhoppningsvis så ska C till skolan imorgon. Blir då ledig i 2 timmar och kan då åka till Target för att köpa lite saker till mitt rum.

Förkylningen är mycket bättre och jag känner mig piggare. Min värdmamma var så söt i Måndags kväll. Jag satte mig i soffan med en kopp te och jag hade nästan druckit ur min kopp när min värdmamma kom med mer tevatten och några pepparkakor. Hon la sedan en filt över mig och gav mig fjärrkontrollen till tvn och sa att jag nu bara skulle slappna av och titta på vilket program jag ville, haha! Självklart tittade jag på Gossip Girl, vad annars :D

De håller fortfarande på och fixar med huset. Det är bara småsaker men nästa vecka ska de komma och byta ut taket! Men vi kommer att åka till Boston på Onsdagen så vi kanske slipper det mesta av bygget. Vet nämligen inte när de ska komma och fixa det. Hur lång tid tar det att byta tak på ett hus? :P

Ska strax gå och sova. Har varit på Starbucks och träffat Hannah, Tanja, Silke, Krisi och Lisa. Det är ganska svårt att komma de nära och lära känna de. De har ju känt varandra ett tag plus att de alla är från Tyskland, haha! Sen är vi så många Au Pairer i min grupp här så jag vet inte vilka jag ska umgås med :P Hade varit lättare om man var färre.

I helgen ska det bli riktigt varmt här, runt 80 Farenheit vilket är cirka 25 grader. Blir nog en trevlig men också annorlunda påsk eftersom vi ska fira den på grekiskt sätt. På Långfredagen ska jag följa med min värdmamma och barnen till kyrkan och sedan på Påskdagen ska vi gå till en grekisk restaurang och äta riktig grekisk mat :) Får se vad som mer händer under helgen. Ska också försöka hitta små påskpresenter till min värdfamilj :)

Johanna

Kommentarer
• Angelica

Åh va spännande för dig att få fira påsk på Grekiskt vis, händer inte varje dag direkt =). Skönt att ni kommit in i huset och snäll värdmamma du har som pysslade om dig och visade att hon brydde sig så när du var sjuk =).



//Angelica

2010-03-31 @ 21:36:58
URL: http://mittarsomaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback