Nyinflyttade

Nu sitter jag alltså i det nya huset och jag älskar det! Det har varit två tuffa dagar med packning och inflyttning men nu är vi här :)

Det var en riktigt lång dag i Fredags. Barnen hade ingen skola och det fanns inga leksaker att leka med (nerpackade i kartonger), plus att C var sjuk så vi kunde inte vara ute och leka. Men det gjorde ingenting för det var riktigt kallt ute! Efter lunch satte vi oss med min värdpappas dator för att kolla på film. Vi tittade på Monsters vs. Aliens, Robots och Up. Kan säga att jag var riktigt seg efter 3 filmer, haha! Barnen var också det och E sa till och med att han var snurrig i huvudet :P

När min värdmamma kom hem åkte vi iväg till en restaurang för att äta middag. Det var en typisk amerikansk restaurang med röda soffor (ja, ni vet). Åt en grekisk pastarätt med kyckling, tomat, spenat och fetaost. Det var riktigt gott! Gick och la mig vid 21.30 för att orka gå upp dagen efter.

På Lördagen var det dags att flytta in i det nya huset. Jag hjälpte min värdmamma med att packa ihop sakerna i kartonger och efter ett tag fanns det inte så mycket för mig att göra så jag åkte över till huset med mina saker (och lite till). Mina värdföräldrar hade tagit hit deras andra barnvakt för att vara med barnen, så jag behövde inte jobba på det sättet :P E var jätteduktig med att hjälpa till. Han var med min värdpappa när de skulle fylla lastbilen med alla grejer. Så han var riktigt duktig!

Jag och barnvakten tog sedan vid lunch med oss barnen för att äta pizza. Det var skönt att komma ut ur huset och pusta ut :P Vi åkte sedan tillbaka med pizza till mina värdföräldrar. Medans barnvakten tog med barnen på bio hjälpte jag min värdmamma med att komma iordning. Vi satte ihop min säng så att jag kunde börja fixa i mitt rum. Jag dammade ur hela rummet plus garderoben och badrummet (städningen av städerskan var inte så bra) och de som känner mig vet att jag tycker om att ha det rent och snyggt ;) Jag höll nog på i 2 timmar med att damma ur och skrubba väggar, haha! Tydligen så hade barnen varit inne i rummet när de hade sin förra Au Pair och de ritade då på väggen och sen var väggen lite skitig (antagligen från fötterna). Men nu är väggen gul igen som den ska vara! :)

Vi beställde sedan middag och jag somnade vid 21.30, helt slut! Kände redan under eftermiddagen att en förkylning var på gång och ja, jag hade rätt. Vaknade vid 3.30 av att jag hade jätteont i halsen :( Så idag har jag bara vilat och fixat i mitt rum. Det är lite kvar som ska fixas. Tex så behöver jag mer galgar till garderoben :P Rummet är inte så stort, men jag tycker om det. Det är riktigt mysigt och det är en lyx att ha eget badrum (även om tapeten inte är den finaste, haha).

Så nu vet ni att jag lever (kanske inte är på topp). Ska ta bilder, men hela huset är inte uppackat än så jag väntar med det. Lägger upp bilder på mitt rum när det är helt klart också! Får se vart jag kan ställa mina resväskor.

Min värdmamma har varit så gullig mot mig när det har handlat om flytten och min förkylning. Hon har köpt ett nytt duschdraperi och matta till badrummet. Hon gnodde som sjutton för att få rent mitt rum och idag när hon kom hem från affären så fick jag en bukett blommor, halstabletter och värktabletter :) Hon tar hand om mig även fast hon är mer förkyld än vad jag är.

Det blev en lång uppdatering, men det behövdes :P

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback