Redan sommartid

Idag ställde man om klockan här i USA, hade helt glömt bort det och det hade mina värdföräldrar också gjort :P Så jag trodde att jag vaknade 7.30 men den var egentligen 8.30.

Igår kväll var jag ute och åt middag med min värdfamilj. Vi var på en restaurang som hade kinamat, thaimat och sushi. Jag åt en Thai Pad med kyckling som var väldigt god :) Det var mysigt att gå ut och äta, plus att vi hade tid att prata en del. Känner mig så lyckligt lottad att jag har hamnat här och jag har redan varit hos min värdfamilj i 3 veckor.

Imorgon är det 1 månad sedan jag lämnade Sverige. Tiden har gått riktigt snabbt och när jag tittar på bilderna från Arlanda känns det som att det var bara några dagar sedan :P Saknar mina svenska tjejer lite grann faktiskt. Skulle vara roligt att träffa de i New York eller något!

Har pratat med min mamma, pappa och lillebror på Skype idag också. Alltid lika roligt att få uppdateringar om vad som händer hemma. Även fast det kanske inte händer så mycket :P Är med om så mycket själv, plus att det är nya saker för mig så jag har inte riktigt tid att kolla upp vad som händer hemma i Sverige. På något sätt så känns det inte så intressant, men ska väl försöka gå in på Aftonbladet eller VLT lite mer framöver.

Längtan efter att få flytta växer sig större och större. Ska bli så himla skönt! Barnen vill verkligen hem till sitt riktiga hus och det vill mina värdföräldrar med. Jag också! (Även fast jag aldrig har bott där)

Vet inte riktigt vad jag ska göra nu på eftermiddagen. Känns tråkigt att bara vara hemma, så jag kanske tar en biltur någonstans. Barnen har simlektion snart så ingen kommer att vara hemma här på eftermiddagen.

Imorgon jobbar jag hela dagen och sen är det Au Pair-möte. Så det kommer att bli en lång dag, plus lite stressig eftersom E har fiollektion så det blir bara att hitta på aktiviteter med C imorgon. Men jag älskar Au Pair-livet och jag tror att det snart kommer att bli ännu bättre när jag får iordning med alla mina saker och så!

PS. Blir alltid glad av mail och sms, så skicka på!

Johanna

Kommentarer
• Angelica

Snygg blogg du har =) Tänkte jag skulle fixa min blogg också men hur gör man? Är det svårt?

Ha det fint! Angelica

2010-03-14 @ 19:29:40
URL: http://mittarsomaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback