St Patrick´s Day

Har varit en fin vårdag idag också. På eftermiddagen blev det riktigt varmt. Termometern visade på 20 grader! Och det är Mars! Hemma i Sverige har inte ens snön smält bort än och här det nästan sommarväder.

Jag och C har varit ute i princip hela dagen. Vi hoppade hage (vi ritade upp en på garageuppfarten), spelade lite fotboll och sen åt vi också lunch ute i solen :) Kan säga att jag är lite smått brun i ansiktet :P Haha! C hade sedan skola på eftermiddagen. Jag åkte hem för att duscha och ta det lugnt fram tills det var dags att åka iväg för att hämta upp barnen. Min värdmamma ringde innan jag åkte och sa att jag kunde ta med barnen för att äta glass innan E hade sin grekiska. Idag är det nämligen St Patrick's Day, som är en irländsk "högtid", då man ska ha gröna kläder på sig. Om man hade det så fick man köpa glass för 50 cent vilket är ca 4 kronor (vet inte vad dollarn ligger på). Så vi satte på oss gröna kläder och åkte dit!

Jag och C fick lov att stanna kvar vid kyrkan när E hade sin lektion för att mina värdföräldrar hade problem med att hinna hämta honom. Så jag och C lekte under tiden som E satt vid skolbänken :P Eller egentligen så satt de inte så mycket. De övade nämligen inför Lördagens fest, då det är Greklands självständighetsdag, när Grekland blev ett självständigt land. Både E och C ska sjunga då, men jag ska inte följa med dit. Har nämligen blivit inbjuden till en annan Au Pairs hus för tacoskväll :)

Nu är jag riktigt trött. Barnen har så mycket energi plus att det har varit varmt ute idag. Imorgon åker nog jag och C till parken medans städerskan är här. Sist pratade C med henne hela tiden så det tog lite extra tid för henne att bli klar. Även fast hon säger att det är helt okej att C är med så vill jag ändå ge henne tid att städa klart. Vi ska också till mataffären imorgon eftersom det är jag som ska laga maten. Hm, vad jag ska laga?

Johanna

Kommentarer
• Angelica

Hej Johanna!

Jag tänkte jag skulle köpa vägkritor som present till ena värd-barnet, men visste C vad hage var för något? För isf kanske jag inte behöver köpa några =)

Btw så är det roligt att läsa din blogg, finns under favoriter =) En till fråga, du bodde utanför Albony lr något sånt va om jag inte minns helt fel. Jag ska till Short Hills i maj =).

Ha det bra//Angelica

2010-03-23 @ 21:14:04
URL: http://mittarsomaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback