Trevlig Lördag

Har haft en riktigt trevlig dag idag med min värdfamilj :) Först åkte vi till Union College för att titta på dansuppvisningen och den var jättebra. Det var mest balett men också lite andra dansstilar, sång och två tjejer som hängde i rep och gjorde konster. Förstår inte hur de vågar!

Uppvisningen höll på i två timmar, men kändes som en. Efter det gick vi till labbet där min värdmamma gör sin forskning. De brukar ha en stor sköldpadda inne i labbet, men under helgerna och kvällarna så bor den i en liten pool i ett rum bredvid så vi var in till den. Den var så stor och det var häftigt att se den. E matade den med sallad och den höll då på att gå över poolkanten så C och E blev rädda att den skulle hoppa ut :P Ska erkänna att jag också var lite rädd för det, haha!

Vi åkte sedan till en restaurang "Pinhead Susan's" för att äta middag. Jag åt en varm smörgås med kyckling och mozzarella. Till den fick jag också pommes frites. Det var väldigt gott :) Sen skulle vi ha efterrätt och vi gick då in på ett italienskt bageri "Villa Italia". Jag åt en liten chokladmoussebakelse som var formad som en mus så den kallades Chocolate Mousse Mouse :) Väldigt god! Vi åkte sedan hem och var hemma vid 18.30 men det kändes som att den var 21.30.

Så nu är jag trött och ska snart sova även fast klockan inte ens är 21.00 än :P Imorgon ska jag åka till shoppingcentret Crossgates Mall, ska hitta lite kläder. Använde också min skinnjacka idag, vilken lycka!

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback