Vårvädret fortsätter

Det är strålande solsken idag också, härligt!

Imorse var jag och C till biblioteket, C hade nämligen sagostund idag vid 10.30. Vi åkte dit så att vi var där lite mer än 1 timme innan. Jag skulle fixa lånekort men vad de ska krångla till det. Förra gången som jag skulle fixa det behövde jag ett papper där min adress här i USA fanns med på. Idag hade jag med mig ett sådant papper men nu sa de att jag skulle be min värdmamma fixa ett lånekort så att jag inte skulle ha ansvaret för böckerna som vi lånade hem. I Sverige är det i princip bara att fylla i sitt namn och födelsedatum och sen får man ett kort och kan låna. Får väl se när vi kan fixa lånekortet nu.

Både C och E är i skolan just nu så jag sitter här hemma helt själv, men oj så skönt det är! Det är alldeles tyst :) Man behöver vila öronen lite ibland. Ska åka iväg om 50 minuter för att hämta upp de. E har grekiska idag och jag upptäckte precis att min värdpappa har GPSen. Får köra med vägbeskrivningarna som jag har och hoppas på att vi hamnar rätt. Håll tummarna!

Ikväll ska jag träffa några svenska Au Pairer på Starbucks. Ska bli trevligt att träffa de igen :) Mina värdföräldrar säger hela tiden åt mig att gå ut och träffa andra för de vill inte att jag ska fastna här i huset :P Men det ska jag inte göra, lovar! Så det här blir nog dagens enda uppdatering, men jag tror att ni klarar er! :P

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback